diumenge, 4 de març del 2012

VALORACIÓ DE LES MEVES COMPETÈNCIES

Escriu dos comportaments, actitud o idees que valores positivament i dos que valores negativament de la teva manera de fer en relació a:
1. Organitzar situacions d’aprenentatge:
- Positiu: a partir d’algun objecte que porten els infants a l’escola, d’algun descobriment que han fet al jardí o jugant dins l’aula en qualsevol espai, intent que es pugui treure algun coneixement a partir del diàleg i reflexió.
- Positiu: moltes activitats de joc que feim dins l’aula són més d’experimentació, durant aquests m’intent implicar amb els infants, perquè aconsegueixin generar coneixements a partir de l’experimentació i manipulació. Això ho hem pogut fer amb les safates d’experimentació, amb el joc lliure al jardí...
- Negatiu: desconeixement de si treballen a partir d’un currículum, quins objectius es marquen en cada curs.
- Negatiu: no sé molt be com treballar i generar coneixements a partir dels errors, encara me costa veure’ls i entendre’ls com una font d’aprenentatge més.

2. Gestionar la progressió dels aprenentatges:
- Positiu: Si que estableixo una relació amb les teories i corrents pedagògiques que he vist durant la carrera amb el que observ i faig a la pràctica mitjançant les activitats.
- Positiu: crec que indirectament o encara que no ho faci a propòsit avaluï als infants a l’hora de realitzar alguna activitat. Mitjançant l’observació estic pendent de com actuen, es desenvolupen davant diverses situacions. Tot això ho aconsegueixo gràcies a la fonamentació teòrica que he adquirit als tres anys passats.
- Negatiu: No conec molt be el nivell dels problemes que puc plantejar o poden sorgir als infants i que poden superar. Me falta conèixer més les característiques de cada etapa, per no avançar coneixements ni presentar-ne alguns que no siguin significatius.
- Negatiu: no estableixo controls periòdics de competències ni prendre decisions de progressió perquè encara no me sent preparada, no conec prou el funcionament del grup i ensenyança aquí, i sincerament pens que això ho fan les tutores, les quals gaudeixen de tota la informació.

3. Elaborar dispositius de diferenciació:
- Positiu: Intent treballar i donar més suport als infants que presenten dificultats, a fi que es trobin millor, puguin avançar i perquè tenc certa sensibilitat amb aquests infants i m’agrada molt poder estar amb ells.
- Positiu: Amb aquest grup que faig les pràctiques es treballa amb la màxima amplitud dels espais, a fi que tothom es trobi a gust, no estiguin apretats, per això entenc que es fan també els subgrups i es reparteixen per tots els espais de l’aula i passadís.
- Negatiu: me costa fer front a la heterogeneïtat del grup classe. L’altre dia ho vaig viure en la meva pròpia pell, quan havia d’estar pendent d’una fieta NEE i no podia atendre a la resta d’infants tal i com m’agrada.
- Negatiu: Me manca poder realitzar un treball cooperatiu entre els infants que presenten més dificultats i els que no. Pens que és molt complicat perquè ja presenten diferents necessitats, interessos. M’agradaria molt poder trobar un punt en el qual poguessin participar tots sempre.

4. Implicar als alumnes en els seus aprenentatges:
- Positiu: Amb les mestres que realitz les pràctiques m’han ajudat a fer que els infants valorin i s’avaluïn les seves pràctiques i comportaments. Ells mateixos veuen si estan fent les coses be o no, més a nivell actitudinal i després amb altres pràctiques com el joc sempre els valoren positivament per les seves fites, cadascun dins les seves possibilitats, però sempre amb reforços positius.
- Positiu: Aquest grup si que ofereix diferents possibilitats d’aprenentatge segons el que els interessa als infants. Perquè si un dia un infant porta un objecte de casa, s’intenta treure algun coneixement d’aquest. No hi ha res pautat ni marcat, sempre es decideixen les activitats al moment. Amb això no vull dir que no tenguin cap fonamentació ni sentit. Perquè justament això crec que és un dels vertaders valors positius d’aquesta metodologia.
- Negatiu: La pràctica del consell d’alumnes, no sé si la realitzen aquí, no he vist cap incís ni m’han fet cap comentari al respecte.
- Negatiu: no crec que a cada infant se li tengui un projecte individualitzat .Potser els que més específics veig són amb infants NEE, però tenc desconeixença perquè aquí si tracten als infants de manera individual.

5. Treballar en equip:
- Positiu: A nivell d’equip si feim plegades valoracions de situacions que s’han donat durant la jornada, fets puntuals... Jo de moment soc més oient però si puc aportar alguna dada rellevant ho faig.
- Positiu: quan es dona algun conflicte o situació per manca de personal sempre intent oferir-me i donar solucions a fi de col•laborar i poder ajudar amb el funcionament del centre.
- Negatiu: Des de la meva posició com a practicant i amb la metodologia i funcionament que empren aquí no he realitzat en cap moment propostes de grups de treball, direcció de reunions. Crec que no tenc dret a fer-ho.
- Negatiu: no puc entrar en la formació ni renovació de l’equip pedagògic, no és la meva funció aquí.

6. Participar en la gestió de l’escola:
- Positiu: col•labor amb els aspectes que puc, però en aquest cas no puc fer res. Tot serien aspectes negatius.
- Positiu: -
- Negatiu: no elabor ni form part de cap projecte institucional.
- Negatiu: No ajud a administrar els recursos del centre.

7. Informar i implicar als pares:
- Positiu: en aquest aspecte estic com a observadora de les accions que es duen a terme entre escola i famílies, no opin, sinó que intent entendre i extreure tot el que es fa. Per tant tot seran negatives.
- Positiu: La meva actitud és oberta i estic molt atenta de totes les situacions que es donen, a fi de participar i viure la seva manera de fer.
- Negatiu: no afavoreixo a la realització de reunions informatives ni col•laboratives.
- Negatiu: ni dirigeixo reunions.

8. Emprar les tecnologies de la informació:
- Positiu: Com alumna si empre les noves tecnologies per poder contactar amb els meus docents, amistats i familiars. Però dins l’aula no he vist fer ús de les TIC.
- Positiu: -
- Negatiu: no explot els potencials didàctics dels programes en relació als objectius dels dominis d’ensenyança.
- Negatiu: no utilitz instruments multimèdia en l’ensenyament.

9. Afrontar els dilemes i els problemes ètics de la professió:
- Positiu: Intent prevenir i donar una reforç negatiu explicant als infants que no està be pegar als seus amics i que no és la solució ni manera correcta, potenciant el diàleg.
- Positiu: Crec que soc una persona que desenvolup el sentit de la responsabilitat. Ho faig de per sí en totes les coses del meu dia a dia, però ara amb els pràctiques i estant amb infants ho intent fer més i millor.
- Negatiu: és una feina pendent la lluita contra els prejudicis. Cada dia intent millorar i no fer-ne, encara que me resulta complicat.
- Negatiu: no he pogut participar en la creació de regles de la vida comú perquè ja estan establertes. M’he de limitar a conèixer-les i dur-les a terme.

10. Organitzar la pròpia formació continua:
- Positiu: mitjançant la confecció del diari, la comunicació amb les mestres sobre el pens i faig, comentaris amb les meves companyes d’Erasmus i amb la família, estic reflectint i explicant les meves pròpies pràctiques en moltes ocasions. Els meus pensaments sempre estan donant voltes al que visc dins l’escola.
- Positiu: Soc una persona que m’implic en totes les tasques de l’ensenyança i sistema educatiu.
- Negatiu: a nivell personal no estabelix un control de competències ni un programa personal de formació continua propis.
- Negatiu: no he negociat un projecte de formació comú amb els altres companys.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada