dijous, 1 de març del 2012

Dijous, 1 de Març de 2.012


Aquest matí he arribat al asilo, com que estava ocupat el vestuari i no vull arribar tard, he anat a l’aula sense sabates, na Ilaria m’ha ofert el seu quarto per canviar-se.
Hi havia na Ilaria i na Ciara avui, na Francesca començava més tard. Cada es van combinant i canviant els torns per entrar. M’he unit a grup que estaven berenant, poc a poc arribaven més infants, i anava portant cadires perquè tots poguéssim seure.
Al cap d’uns minuts na Ilaria ha dit que ja eren molts i que el millor era dividir-se ne petits grups amb les diferents mestres. S’han fet 3 subgrups amb na Ciara, Francesca i na Ilaria. Jo m’he quedat amb na Ilaria i ens hem quedat a la segona sala on berenem cada matí.
Els infants en acabar de berenar, han anat a jugar a una estora que hi ha amb diferents joguines de fusta i animals de plàstic, és un dels pocs materials així més estructurats del que disposa aquesta aula junt amb l’ambient de cuina.
Els infants han començat a jugar, hi havia un infant que és bastant inquiet i que costa que jugui amb calma i amb els altres, i al principi volia acaparar tot el material i no deixava als altres. Poc a poc els infants han iniciat els seus jocs amb els animals, fent construccions amb les diferents fustes... Una dels tres bessons, la fieta que té manco necessitats, ha estat molt amb jo, he parlat amb na Ilaria i m’ha explicat que és així perquè aquesta fieta junt amb els seus germans i els seus pares durant dos anys i no estan acostumats a relacionar-se amb altres infants.
Els infants jugaven amb els animals, d’altres construïen cases pels animals, feien torres, jugaven amb els contenidors...Na Ilaria també s’ha assegut a la estora amb nosaltres i ha jugat amb els infants. Una fieta que des d’ahir li han tret el bolquer, s’ha fet pipi a sobre. Davant aquesta situació na Ilaria no l’ha renyat simplement li ha dit que avisi quan tengui ganes de fer-ne i anar al lavabo. Jo he acompanyat aquesta fieta al lavabo. Mentre succeïa això, era hora de menjar la fruita. Na Ilaria m’ha demanat que anés amb els infants a la taula a menjar la fruita mentre ella rentava i canviava a la fieta.
Jo me sec i començ a pelar i tallar les taronges, les pos en un plat i els infants se’l van passant i menjant. Hi ha una mica de desordre perquè hi ha infants que no tenen paciència per esperar el seu torn.
Quan hem acabat de menjar tots la fruita, amb una pilota que portava un infant hem fet el bon dia, en el qual es canta una cançó a cada infant que ha vingut. Sempre intenten donar a l’infant al qual canten un element per destacar-lo i donar-li cert protagonisme. En acabar hem començat a cantar cançons. Una fieta m’ha demanat cantar la cançó del elefant que els vaig mostrar ahir. Ha anat força be, els fiets s’han quedat callats i amb molta expectació. Na Ilaria ha agafat la càmera de fotos per enregistrar el moment.
Quan hem acabat de menjar la fruita, na Ilaria ha proposat als infants anar a jugar amb les safates d’experimentació. Aquest material no el coneixia i m’ha semblat molt interessant. Consisteix amb una taula que té una cubeta plena d’arena de platja i una altra cubeta a nivell del terra, perquè tenguin dues mides diferents. Els materials per interaccionar són quotidians i no estructurats com: taps de plàstic de detergents i suavitzants, embuts, coladors, pales... Els infants han gaudit molt d’aquesta experiència, cada cert temps na Ilaria agafava un infant i el portava amb un altre grup i en portava un altre a fi de que poguessin gaudir-ne més.
Aquesta experiència oferia un gran ventall de coneixements, mides, textures, transportar elements, joc simbòlic... M’ha agradat molt veure la creativitat que provoca aquesta activitat i tot el temps que engrescava als infants.
Quan ja portaven una bona estona jugant, na Ilaria els ha decantant les safates i els ha dit que juguessin a escriure al terra amb tota l’arena que hi havia. Ha estat molt polit veure el que dibuixaven els infants. Poc després ja ha estat hora de recollir. Na Ilaria ha anat amb els infants a rentar les mans i jo he garnat l’arena del terra.
Durant aquesta estona de joc diferents infants han anat al lavabo a fer la defecació i com que na Ilaria estava ocupada he volgut col•laborar netejant els culets dels infants, tal i com he vist fer-ho fins ara, estic molt contenta de poder avançar i col•laborar amb les tasques de neteja.
Després na Ciara ha vingut al lavabo d’aquesta sala a canviar als infants, i m’ha demanat per agafar en braços a la fieta(3 bessons9 que ahir vaig tenir ne braços, mentre ella canviava a la resta d’infants. Quan ha acabat he anat a la primera sala amb el grup de na Ilaria.
He ajudat a posar els mantells i na Ilaria escollia a l’infant encarregat de posar els plats als amics. Això no ho fan totes les mestres i ho valor positivament, perquè d’aquesta manera es dóna realment importància aquest moment. Després jo he posat els gots i els coberts. Quan les dues taules de la primera sala hem estat apunt i preparats, hem servit el dinar. Avui ha tocat un puré de verdures amb pasta i de segon pastanaga i patata bullida. Quan hem acabat els han donat una galeta que ha repartir un altre infant.
En acabar de dinar, hem cantat diferents cançons i hem rigut una estona. Després hem recollit els mantells i tret els pitets als infants. Na Ilaria m’ha dit que jo, na Donatella i na Francesca ens quedàvem amb els infants que venen a recollir les famílies, com he fet fins ara. He anat a veure na Ciara per si volia deixar-me la fieta(bessona) mentre ella arreglava a la resta, ja que aquestes no queden a dormir.
He agafat a la fieta amb molta cura sobre el meu pit i hem marxat a la sala de la cuina i la biblioteca que és on ens quedàvem avui. Una estona estava dreta i d’altres asseguda a una cadira. No deixava que es separés del meu pit, l’acariciava en tot moment, li donava besades.
En un d’aquests contactes m’emocionat. Me consider una persona molt sensible i en especial amb persones que presenten necessitats especials. Avui aquesta fieta cada vegada que me mirava als ulls començava a riure, era preciós, ells ulls se li il•luminaven i feia una rialla preciosa, ha estat en aquest moment que m’he emocionat pensant tot el que ha passat ella, la seva família i que amb aquest somriure pens que val la pena lluitar i fer tot el sacrifici que comporta, perquè no hi ha diners en el món que puguin pagar el moment i complicitat que he viscut amb aquesta fieta. Ara mentre escric això o quan ho he explicat a la meva família i parella m’emocion. Què feliç m’ha fet aquesta fieta avui!!Els altres infants venien a veure’ns i la tocaven amb una delicadesa, li donaven petons, quin tacte tenen amb ella. Una fieta m’ha tornat a venir a demanar la cançó del elefant i hem cantant de nou tots junts. Aquesta ja me seguia la coreografia i els llavis ja pronunciaven les paraules en castellà! Impressionant!
Sobre les 13,30h ja l’han vingut a cercar aquesta fieta i m ‘he assegut a l’estora amb els altres infants per llegir-los contes i fer diferents jocs. Estic tan contenta de que els infants m’acceptin d’aquesta manera, quina feina més gratificant!
A les 14h han vingut a recollir el darrer infant. He estat una bona estona parlant amb na Ilaria sobre els tres bessons, altres infants, la reunió d’ahir amb els pares ...
Després m’ha dit que me portava a casa. He aprofitat aquest moment perquè necessit saber com ho faig, que me fes una valoració. Ja que me consider una persona un poc insegura, sobretot amb coses que no conec. La seva resposta ha estat genial, m’ ha dit que està molt contenta perquè estic disposada sempre, que faig moltes coses, particip constantment, soc molt observadora i propera amb els infants. També m’ ha demanat ella si volia fer alguna cosa més aquests dies que me queden per estar amb elles ja que la setmana que ve passaré amb un altre grup. Li he dit que vull aprendre a canviar bolquers i tenir un rol més participatiu als moments de neteja dels infants. M’ha dit que no me preocupi que a elles els hi sap greu fer-me canviar bolquers, que prefereixen que faci altres coses, però que si és el meu desig els dos dies que me queden ho faré.
Finalment hem quedat d’acord per dilluns jo portar fotografies dels meus animals que tenim la família a Menorca, fotos de l’illa i portar algun menjar típic de l’illa. És un detall que me feia molta il•lusió fer amb els infants com a manera de conèixer-me i agrair la seva hospitalitat.
Reflexió personal:
Com a reflexió d’avui dir que ha estat un dia molt emocionant, destac el moment que tingut de complicitat amb aquesta fieta ANEE. M’ha suposat un fet rellevant com a futura mestra i a nivell personal també.
També dir que estic molt contenta de poder haver rentat a diferents infants, tenc moltes ganes de demà canviar bolquers i participar del tot amb el dia a dia del grup. La valoració i comentari que m’ha fet na Ilaria sobre la meva actuació estic molt contenta, perquè soc una persona responsable que m’agrada fer les coses be, i sobretot que estan contents amb jo.
Sent pena pel fet que dimarts ja començaré amb un altre grup, altres mestres, altres infants. M’hauria agradat molt poder quedar amb aquests infants els dos mesos podria arribar a establir certs vincles, veure el seu progrés i evolució, intimar amb ells, les mestres i famílies. Però també entenc que és una gran oportunitat poder passar per tots els grups, veure realment com són els infants que fan...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada