dimecres, 7 de març del 2012

Dimecres, 7 de Març de 2.012


Quan he arribat a l’aula d’infants mitjans hi havia na Daniella que esmorzava amb ells. M’he assegut amb ells i els he donat el bon dia. En aquest moment m’ha dit que avui a les 9,30h aniria amb el meu grup primer ja que manca na Francesca i sa fieta dels tres bessons li agrada estar amb mi.

Tenc un sentiments contraposats. Per una banda estic molt contenta que me necessitin i contin amb jo per l’organització i realització de tasques, i per altre me sap greu encara no poder estar al 100% amb el nou grup d’infants i ajudar a na Daniella i na Franca una jornada sencera.

Els infants han acabat d’esmorzar i després ells sols han recollit les tasses. Una fieta avui se li ha caigut el tassó quan l’anava a deixar sobre la taula i s’ha trencat, la pobreta s’ha disgustat molt i ha anat cap a na Daniella a que la consolés. La mestra no l’ha renyat en cap moment, li ha dit que no passava res, però que hem d’anar en compte i calma quan feim una cosa així.

Quan acabat tots els infants i hem recollit la taula de l’esmorzar ,aquests han començat a portar contes, treure construccions... i hem començat a jugar amb ells. Després han arribat més infants encara fins arribar a deu. Durant aquest estona de joc, una fieta s’ha fet caca, na Daniella, l’anava a canviar i he demanat si ho podia fer jo . Ha estat el meu primer bolquer amb defecació, ha anat força be, la fieta ajudava molt sense moure’s. He intentat que el moment fos especial, tocar-la amb respecte, fer-la ben neta i que fos una experiència positiva. Just ha acabat hi havia una altra fieta apunt per canviar i ho he fet jo també. Crec que na Daniella s’ha alegrat molt del meu oferiment i predisposició. Jo estic encantada de poder ajudar, formar part del grup i sobretot aprendre tot el que pugui, sobretot canviant bolquers que no tenc experiència.

Quan he acabat de canviar els bolquers he tornat amb el gran grup, he continuat jugant amb els infants. He consolat a dues fietes que havien tingut conflictes amb altres infants. M’he adonat que aquests infants es disgusten molt ràpidament, i comencen a plorar, entenc que és perquè són més menuts i és la seva manera d’expressar-se, molt prest es disgusten. Just després ha vingut na Franca que entrava a les 9,30h quan ha estat amb nosaltres, m’han dit que marxés amb l’altre grup.
Quan he arribat a l’altre classe, els infants estaven menjant la fruita, avui tocava plàtan. Tot d’una he anat a na Ciara i m’ha donat sa fieta. He estat caminant una mica amb ells perquè estava un poc nerviosa, hem participat amb la resta d’infants mentre realitzaven el bon dia i cantaven algunes cançons. Sa fieta alguns moments reia, aplaudia, d’altres estava absenta. Té moments de més atenció i integració que d’altres. Però la meva prioritat és que estigui tranquil•la i relaxada que és el que li costa més, també m’agradaria que comencés a interaccionar amb els altres infants i espai, però això li costa. Ahir si que ho va fer uns minuts, però crec que no està segura perquè no m’amolla quasi mai la ma.
Quan hem acabat de cantar, hem sortit al jardí amb altres infants i na Ilaria. Volen que interaccioni, que li doni el sol al cos, però a la fieta no li agradava massa i hem hagut d’anar a l’ ombra. Parlant amb na Ilaria me diu que aquesta fieta cada vegada que està malalta i fa regressions, no millora, ara està en un moment com a fetal perquè necessita estar tocant la pell de la persona adulta i escoltar el batec del cor.
Alguns moment he provat d’atracar-me amb la resta d’infants i na Ilaria que jugaven junts. Això ho he fet perquè na Ilaria un dia me va dir que era millor que la fieta estigués amb la resta perquè per estar separada pot fer-ho a casa sense venir a l’escola. Però quan s’atraquen molt els infants, ja s’atabala i es posa nerviosa.
A les 11,30h hem entrat dins l’aula per preparar-nos per al dinar. Jo he anat a l’aula de més endins amb el grup d’infants que estava amb na Ciara, ja que aquesta és la mestra que sempre està amb sa fieta. En primer lloc na Ciara ha posat la taula, avui els infants no han fet res, crec que depèn del dia i l’hora deixen que ho facin els infants. Quan ha estat tot apunt, li he atracat sa fieta perquè li donés el dinar, jo mentre he dinat i m’he encarregat d’atendre als altres infants. Quan la fieta ha acabat de dinar, la he agafat perquè na Ciara pogués dinar ella, quan ha acabat hem tornat a fer canvi i he acabat de dinar.
Quan hem acabat de dinar, he cantat amb els infants diferents cançons nostres, perquè na Ciara ha anat a fer una cridada telefònica. Després ha començat a canviar als infants i preparar-los per anar a dormir o recollir les famílies. Jo he canviat a la fieta de la qual me faig càrrec i després m’he emportat als infants a la sala de cuina i biblioteca per jugar i passar l’estona fins que arribin les famílies.
Avui m’ha tornat a passar el mateix en aquest temps, diferents infants han vingut per captar la meva atenció, perquè pogués jugar amb ells, però estic un poc condicionada perquè sa fieta es posa nerviosa si s'atraca molta gent al seu voltant.
He intentat interaccionar amb les infants, que la fieta es posés dreta, interaccionés amb els altres. Un dels infants petits que me reclamen, venia tot el temps i intentava pronunciar el seu nom i l’abraçada. Ha estat tan polit, no té preu un moment com aquest, m’hauria encantat immortalitzar aquest moment, però quan estic amb aquesta fieta no puc fer fotos, vull estar al 100% per ella.
Quan han vingut a recollir-la, m’ ha agradat molt que els pares me parlessin, me demanessin com havia dinat, com s’havia portat... m’ha fet sentir-me important, com una mestra ja, i sobretot el seu agraïment m’han transmès.
Després he estat jugant amb la resta d’infants, he ajudat a endreçar l’habitació perquè de tant jugar està tot desordenat. Després un poc abans de les 14h han vingut a recollir als infants i he ajudat a na Ilaria a recollir i endreçar tot un poc perquè avui venia una comissió de mestres franceses a visitar l’escola. Per aquest motiu avui hi havia més nervis, tothom es movia molt, les col•laboradores no aturaven de fer net i posar les coses be. Entenc que per a els és una cosa important, però a jo me sembla que aquest centre és esplèndid sense haver de fer res de tot això, però entenc que vulguin mostrar el millor d’ells.
M’han informat les mestres que demà no vindrà na Donatella i faré el mateix horari que avui, per poder estar amb aquesta fieta. Donada aquesta situació me sap molt de greu per una part perquè no estic amb les noves tutores, i crec que els agradaria que pogués estar amb elles. Però per una altra banda me sent tant be, poder ajudar i col•laborar amb l’altre grup, sentir-me útil i que puc fer de mestra ja. M’ha encantat i estic molt contenta de tornar demà, perquè amb aquesta fieta tenc feeling i me costarà molt el dia que m’hagi d’acomiadar. També m’ompl d’alegria tornar a passar estones amb els primers infants, els “meus infants”. Supòs que aquests me marcaran i els recordaré tota la vida, pel significat que tenen aquests com a primera experiència en el món educatiu i per tota l’experiència que me suposa realitzar les pràctiques a Pistoia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada