divendres, 16 de març del 2012

Divendres, 16 de Març 2.012


Avui estic molt contenta igual que els altres dies, però més especialment perquè m’he sentit una mestra més i he viscut una nova experiència. He passat el dia amb el darrer grup d’infants que me mancava, l’altre gran. Les mestres d’aquest són na Camilla, Rosella i Fulbia. Na Camilla té el virus que ha afectat a gran part de tots els infants i mestres i no ha pogut venir al centre.
Per aquest motiu, m’han demanat per favor si podia anar a passar el dia amb aquest grup i així ajudar a les altres companyes. M’ha vingut un poc de sorpresa, perquè no coneixia l’espai , les mestres ni els infants. Quan he entrat a l’aula hi havia una mestra na Fulbia berenant amb els infants. M’he assegut a la taula amb ells, un infant ha demanat qui era i com me deia, m’he presentat i després els hi demanat el nom a ells. Aquests infants realitzen l’esmorzar amb escudelles precioses de ceràmica, amb un mantell individual, tot molt real.
Poc a poc han anat arribant més infants, en aquest moment s’han fet diferents agrupacions i els infants s’han distribuït en tres espais diferents: un de contes, un amb llibres enciclopèdics i específics de dinosaures i animals, i una taula amb construccions de fusta. Jo m ‘he assegut a la taula amb els contes, ho he fet així sens un motiu clar, sinó perquè m’ha cridat més l’atenció i els contes són el que he vist i he contat més fins ara.
He estat asseguda amb els infants, alguns han volgut que els contés algun conte, alguns marxaven, venien altres infants. No he forçat gens aquesta situació perquè entenc que els infants han d’atracar-se a jo de forma natural, si tenen curiositat, respectant als que no vulguin atracar-se... Al poc temps ha arribat na Rosella i ens hem preparat per menjar la fruita.
Na Fulbia m’ha dit quins infants eren dels quals m’havia de fer càrrec, substituint a na Camilla. He demanat com realitzaven aquest moment perquè cada grup és diferent i m’he adonat que les mestres fan les maneres d’una forma o altra, i com que vull fer les coses sempre be, prefereixo demanar abans d’actuar i més si totes les mestres treballen de la mateixa manera dins aquesta aula.
Crec que ha anat força be aquest moment, hem elegit primer a una cambrera que tindrà aquesta responsabilitat durant la jornada. Aquesta ha repartit els plats i jo he anat pelant la fruita i repartint-la. M’ he sentit molt a gust, com una mestra més realitzant aquest moment. Quan hem acabat de menjar els kiwis i pomes, la cambrera a recollit tots els plats i els ha portat al carret. Un cop acabat aquest moment, les mestres han cantat diverses cançons, algunes les coneixia, d’altres no.
A continuació hem anat a rentar-nos les mans. El moment de la neteja en aquest grup funciona diferents, com que són tres subgrups segons l’edat van per torns, avui han estat primer els de na Fulbia, després nosaltres i en tercer lloc na Rosella. Com que tenia pocs infants al meu càrrec, sis en total, i són grans no ha estat complicat, els infants s’ajuden bastant igual que a la hora de fer pipi i caca. Encara que uns quants encara porten bolquer.
Quan hem estat enllestits, na Rosella m’ha dit si volia marxar amb el grup al passadís on hi ha diferents jocs pels infants. El grup seu jugarien a la caseta i el de na Fulbia amb el fang. Entenc que cada dia van fent diferents activitats, però sempre en petit grup. M’ha sorgit el dubte de si sempre treballen amb aquests grups, si no els mesclen en algunes ocasions. Això m’ha vingut pel fet que en la recollida dels infants m’he quedat jo amb ells i quan venien les famílies a recollir-los no sabia molt be que dir, de com havia anat el dia, si havien menjat... perquè quasi be hem estat en el mateix espai no ho veia, ni participava en les seves accions, es a dir, dels altres dos grups. Les mestres arriben a conèixer be a tots els infants, o es centren només amb els pocs que tenen al seu càrrec?
Al passadís els infants han anat realitzant diferents agrupacions, per parelles, sols, trios fins arribar a un quartet... un infant sempre ha quedat jugant sol, en un parell d’ocasions li he demanat per jugar amb la resta però s’ha negat, tenia el dubte si això succeïa per la meva presència o era perquè ho fa normalment. Les mestres m’han confirmat que passa sempre amb ell. M’ha fet llàstima, però he vist que estava satisfet sol, que no mirava el que feien els altres amb ganes d’anar.
Quan han portat el carret del dinar, hem endreçat una mica l’espai de joc i hem entrat dins l’aula. Abans de començar a preparar la taula, els infants han anat a fer pipi i a fer net les mans. He adoptat la mateixa actitud de demanar i imitar al que fan les altres mestres. He posat jo els pitets i el mantell a la taula, també he portat els plats a la taula i els diferents estris que necessitàvem pel dinar. Després la cambrera anava posant el plat un per un a cada servei i també els gots. Aquests infants empren plats de ceràmica, coberts de metall i els gots de plàstic. M’encanta veure que be fan de cambrers els infants, el que els agrada, es senten tan be i importants. El menú d’avui ha estat pasta amb verdures i carn de vedella amb espinacs.
En acabar el dinar, la cambrera ha tornat a recollir tots els estris de la taula i posats al carret. Aquest moment ha anat molt be, m’ha agradat molt ser la responsable de la taula, i realitzar aquesta acció com una mestra més. En acabar i després de que na Fulbia acabés el moment de la neteja i cura personal, ens ha tocat a nosaltres. M’he liat una mica perquè alguns infants els havia de preparar per dormir, d’altres per a casa però canviant el bolquer, d’altres posar el bolquer... però he demanat les vegades que ha fet falta a na Rosella i ho he superat!
Després les dues mestres han marxat amb els infants a dormir, jo m’he quedat amb quatre infants que han de recollir les famílies. Han vingut a netejar l’aula i he sortit amb els infants a jugar al passadís, després hem sortit al jardí amb els infants dels altres grups que també esperen. He pogut aprofitar per xerrar amb la meva tutora i altres mestres. M’han demanat com havia passat la setmana, que volia fer els propers dies, amb quin grup preferia anar...me fan sentir molt be i com una mestra més.
He aprofitat per parlar amb na Ilaria més en concret sobre el projecte que hem de realitzar per la universitat. Ja li havia comentat el tema i m’havia explicat algunes coses, però avui li he demanat fonamentació teòrica, bibliografia, on puc trobar informació. Ha començat a cercar-ne al moment, i també m’ha dit que pel dilluns me prepararia un full i fotocòpies.
Cada vegada que venien a recollir als infants, me presentava als familiars i els explicava com havia anat el dia, si havien menjat... Després m’he quedat amb un infant com és de costum del grup mitjà, quan l’han vingut a recollir he anat a l’aula a recollir les meves coses, he fet fotografies de l’aula en la qual he estat avui i he marxat amb na Stephanià, la mestra de lactants que m’ha volgut portar en cotxe a casa i mostrar-me on es troba l’escola on aniré a realitzar les pràctiques el proper mes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada