diumenge, 4 de març del 2012

COM M'IMAGIN L'ESCOLA INFANTIL ON VAIG A FER LES PRÀCTIQUES?



A NIVELL INDIVIDUAL
Dibuixa com t’imagines el centre de practiques al que aniràs en breu.
Amb el meu dibuix vull transmetre les expectatives que tenia abans d’arribar al centre. M’imaginava un edifici de molts de colors, amb un gran atractiu des de l’exterior. Imaginava un espai amb molta zona verda, aules grans, no molt recargades, amb molta documentació penjada per tot el centre.
Quines coses, penses, el diferencien d’una escola 3-6?
Tindran manco pati, pens que els infants més petits sortiran menys vegades. Pens que les aules estaran condicionades amb banyeres i canviadors cosa que a segon cicle no és necessari. Pens que hi haurà manco infants i més educadores. Els espais estan més cuidats i més ben presentats que en el segon cicle.
Com ha estat l’acollida? Què t’ha sorprès? Quines coses encara no has vist?
La meva acollida ha estat genial, totes les persones que treballen en el centre han estat molt agradoses, s’han presentat i interessat per la meva persona, si me trobava be. La meva tutora m’ha mostrat totes les instal•lacions, hem entrat dins cada aula, després hem anat amb el que serà el meu grup i ja he començat la jornada com una més.
Cada dia me demanen com me trob, si m’adap be a la ciutat, si necessit res, si vull que me portin a casa en cotxe, són molt servicials.
Tot això fa que me senti valorada i molt be amb aquesta experiència que estic vivint a Pistoia.
CONTRAST A NIVELL INDIVIDUAL
Després de la teva primera setmana de practiques, què canviaries del teu dibuix? Per què?
En primer lloc, el que canviaria seria la distribució de l’espai, que no estigui tot tant concentrat. El centre al qual vaig no té masses habitacles, són més be pocs i grans. El que més m’ha cridat l’atenció es que no hi ha despatx de direcció, i hi ha dos vestuaris per tot el personal. També m’ha sorprès ka grandiositat de les aules i que aquestes no tenen molts elements són bastant buides però alhora molt acollidores. El centre disposa de cuina pròpia, amb dues persones encarregades, apart vull destacar la figura de les col•laboradores que formen part del personal, entren a les aules a portar els menjars, a fer net un parell de vegades, dinen amb nosaltres i ens ajuden amb diferents coses. Estan ben considerades i no com estic acostumada que treballen quan ja no hi ha infants i estan poc valorades.
També canviaria el pati, pensava que seria més petit, si m’esperava que fos jardí, però més petit, amb elements de joc i no ha estat així. També m’esperava que hi hagués una aula de psicomotricitat, biblioteca, espai d’experimentació. Però això pel que he vist està inclòs dins les aules mateixes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada