dissabte, 3 de març del 2012

Activitat el Ninonet!

ACTIVITAT A1: EL MEU MOMENT ACTUAL! QUIN BLOBBIE M’IDENTIFICA?
DATA: 16.02.2012

ACTIVITAT 1
M’identific principalment amb dos blobbie bàsicament. El nombre 9 i el 5. Però si m ‘he de decantar per un, ara mateix és el nombre 9.
L’he escollit perquè soc una persona molt observadora, que abans d’actuar, necessito informar-me, observar els moviments i manera d’actuar de les altres persones i del nou entorn al qual m’intent adaptar i moure. Me sent així amb l’execució de les pràctiques, atès que la llengua de moment m’impedeix una total comunicació, ho intent compensar mirant com actuen les mestres per imitar-les, i també amb els infants.
També soc observadora en quan a l’assignatura de Reflexió i Innovació educativa, ja que me sent que “soc cega” amb això de no poder venir a classe i no tenc tota la informació que m’agradaria tenir, per això m’intent guiar amb les meves companyes per saber que he de fer i com fer-ho.
Entenc que aquesta assignatura ens ajudarà a reflexionar sobre les nostres pràctiques, observar i fixar-nos amb els detalls i donar-los valor...a fi d’enriquir-nos més d’aquesta experiència.

ACTIVITAT 2
On sóc? Recull el blobbie que has triat en l’activitat 1 i anomena’l, posant un títol.

Títol: El Blobbie L’OBSERVADOR (9): ara mateix me trob en un mar de dubtes i inseguretats. Això me succeeix per diferents raons: la meva inexperiència amb infants de 0 a 3 anys, la falta de comunicació amb una altra llengua, la ignorància cap a un sistema educatiu diferent al que coneixem, per això faig ús un “arma, tècnica de protecció” per poder integrar-me més fàcilment. Aquesta me fa sentir més còmode.

On vull anar. On vull ser?
Busca en el dibuix del vaixell un blobbie que pugi representar el teu estat desitjat i anomena’l.

He escollit el blobbie nombre 10. Aquest ninot m’ha transmès o al manco l’interpret com l’estat al qual vull arribar per gaudir plenament de les meves pràctiques.
Els motius pels quals l’he escollit són diversos: Primer de tot mira cap endavant, cap al futur, ho intèrpret com a projeccions i il•lusions que vull tenir amb el que faig, la seva postura d’estar assegut, me transmet calma, serenitat i bones maneres amb les quals m’agradaria comptar més endavant perquè ara tot és molt eufòric, la disfressa que porta aquest ninot d’indi, trob que és important perquè amb els infants hem de ser en moltes ocasions indis, fer teatre, gesticular molt, cantar i en aquest aspecte vull millorar. L’estel me transmet que tot va be, tot navega i això me dóna molta seguretat, saber que faig les coses be, me dóna molta tranquil•litat.
Hi ha aspectes que me manquen i que falten reflectir-se per ser el ninot ideal com per exemple estar acompanyat amb als mestres i infants, oferir la meva ajuda a altres persones i un somriure en la meva cara, símbol de felicitat amb el que faig.

Què suposarà per a mi?
Quines evidències observaré?
Entenc que aquesta experiència me suposarà un gran canvi tant a nivell personal i professional. Sobretot el fet de viure aquesta experiència a l’estranger, en un país que es respira l’educació que es té la imatge d’infant com un ésser autònom, que pot, que és. Crec que me farà deixar les meves pors, aprendre a fer i entendre l’educació d’una manera diferent i a nivell personal serà una experiència inoblidable.
Crec que quan acabi aquestes pràctiques sabré portar un grup d’infants sola, tindré eines i recursos per enfrontar-me a qualsevol situació amb infants (encara que no tot s’aprèn, per això és necessària l’experiència i anys) . Crec que me servirà per veure que realment m’agrada aquesta professió i que soc capaç de ser mestra i sobretot una bona mestra.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada