diumenge, 29 d’abril del 2012

Visita al Museu "Marino Marini"

He tingut la oportunitat d’anar amb un grup d’infants de 4 anys, els cavalls, a fer una activitat al Museu Marino Marini. D’aquest autor hem anat treballant durant aquesta setmana, al diari ja he fet menció de diferents activitats relacionades que han realitzat aquest grup. Quan he arribat les infants es trobaven dins el museu, esperant a la resta d’amics. Les famílies només els havien de deixar i recollir-los després d’una hora. S’ha donat una situació una mica desagradable i es que un infant no volia que els pares el deixessin sol amb la resta d’infants, després d’una estona d’intentar convèncer-lo han marxat. Les mestres no entenen massa aquesta situació, a l’escola venen a portar-lo i recollir-lo sempre el pare i la mare, una mica exagerat perquè l’infant cada dia li costa quedar al centre. Avui ha estat impossible que es quedés així que han marxat i s’ha perdut la oportunitat d’aquesta experiència. Un cop han arribat tots els infants que esperaven, ja que han hagut de fer diferents grups perquè no poden anar més de 12 infants, han posat als infants un cartell amb la imatge d’una estàtua de Marino Marini que coneixen molt be i també a la mà el cuny del museu, aquests detalls els agraden molt i els fan sentir més partícips de l’experiència. Hem pujat a una sala, molt adequada pels infants. Sembla mentida quina imatge i importància tenen els infants per aquesta ciutat, m’ha impactat que hi hagi espais destinats als infants, i sobretot veure la frase escrita per aquest autor en la qual parla d’ells. En aquesta sala, més acollidora, na Stephania que és la que porta la iniciativa ha fet una contextualització als infants del que anaven a fer, recordant tot el que s’havia treballat i parlat a l’escola, perquè connectessin i es posessin en situació. Ha emprat aquest espai que és més acollidor a fi de que els infants estiguessin més concentrats i prestessin més atenció. Els han presentat uns quadres de l’autor girats al mig de la rotllana on es trobaven asseguts els infants. Un per un han anat “pescant” un quadre, el miraven entre tots, deien quin quadre era, que apareixia. Sembla mentida el que arribaven a saber els infants, es nota que han treballat a classe amb el tema. Un cop els han vist tots, han iniciat “la caça del cavall”, que era com es titulava la jornada d’avui. A continuació hem anat recorrent tot el museu, que és l’antic “laboratori”, taller on treballava en Marino Marini. Durant aquest recorregut, s’anava fent la “caça”. Aquesta consistia en trobar els quadres que portaven els infants en les mans i que havien escollit abans. M’ha impressionat molt veure com els infants reconeixien diferents obres, dient que les havien vist, o se’n recordaven d’una altra visita que havien fet al museu. M’encanta veure com es culturitza als infants, els més menuts poden entendre l’art. Quan hem acabat de localitzar els quadres de tots els infants, hem anat a una sala on hi havia dues figures de dos cavalls, les quals han reconegut els infants al instant. Les mestres els han proposat que després d’haver fet la caça, podien dibuixar una de les dues estàtues, la que els agradés més, i així ho han fet. Després, en acabar, hem tornat al punt de referència per explicar als infants que anàvem a veure un vídeo sobre l’autor, després ja han vingut les famílies a recollir als infants. Ha estat una experiència preciosa, de la qual he après que amb els infants també es pot treballar l’art i que poden gaudir d’aquesta experiència.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada