dijous, 5 d’abril del 2012

Dimecres, 4 d'Abril 2.012


Avui ha estat el darrer dia de classe abans de les vacances de Setmana Santa. Aquí només són 5 dies, des de demà dijous fins el proper dimecres 11 que ja anem al centre. En general destacar que els infants avui estaven molt nerviosos, tenien actituds que normalment no tenen, cridaven molt... crec que ha succeït pel temps ja que fa dos dies que està plovent i això implica que no es surti al jardí i també crec que les tardes les passaran a casa. El temps ens afecta a les persones adultes quan i més als infants.
Quan he arribat he anat a veure na Armanda que és l’encarregada de la documentació i la que porta la iniciativa amb segons quines coses del centre. Com vos he explicat aquí no hi ha cap mestra amb més responsabilitats ni càrrecs, però aquesta “viu per l’asilo”. Li he portat un mantell que me van donar l’altre dia a la visita de l’escola materna Il Castello perquè trob que és una bona idea que es pot fer amb uns dibuixos que van fer els germans dels infants sobre els grills. Li ha agradat molt i ho he mostrat a més mestres, crec que es durà a terme.
En arribar a la meva aula hi havia diferents infants amb na Chiara i na Francesca berenant, he saludat als infants. M’agrada fer-ho individualment, dient el seu nom perquè és una manera de que es sentin reconeguts amb identitat pròpia. I la meva sorpresa ha estat que ja hi havia na Aurora, que just m’ha vist ha volgut venir amb jo, als meus braços. Ha estat tot el matí. Avui estava ella també una mica nerviosa i cansada perquè a les nits no dorm, amb jo no s’ha dormit en tot el matí i quasi be sempre ha estat als meus braços.
En acabar l’esmorzar ja hi havia uns dotze infants i les mestres sempre tendeixen a fer subgrups per anar a jugar a diferents ambients i parts de l’aula. Na Francesca que és la que marxava del espai ha començat a dir noms d’infants, però els infants si els ve de gust anar diuen: “Io, Io” i normalment els deixen anar amb elles perquè els ve més de gust, d’altres s’han de quedar en un altre espai. Jo me quedat amb aquesta fieta i el grup de na Chiara, hem estat asseguts a la taula, mentre la col•laboradora feia net la taula després d’esmorzar i un infant ha tret unes fotos que havia portat, perquè el cap de setmana passat ha anat a Florència en tren a veure una exposició de dinosaures. Sempre respecten que els infants si porten alguna cosa de casa puguin explicar que és, parlar-ne una mica, mostrar-ho als amics, sigui un llibre, fotos, joguines... Després poc a poc han anat arribant més infants, els pares ens felicitaven per la setmana santa, alguna fieta portava una camiseta que li agradava molt i la miràvem i parlàvem d’ella i ja s’ha fet l’hora d’anar a menjar la fruita.
Quan hem estat tots asseguts han vingut els infants que estaven a l’estança de la cuina i biblioteca amb na Francesca. Jo he marxat un moment a veure na Fulbia i l’infant que ahir es va fer mal all cap, m’ha dit que tot estava be, que els pares havien reaccionat be i ja m’he quedat més tranquil•la.
He tornat a la classe i encara no havien començat a menjar la fruita, sempre he portat sa fieta als meus braços. Ens hem assegut a la taula per menjar-la, ella no menja sòlids així que hem mirat mentre ho feien els altres, algun moment es posava dreta, però avui, als pocs segons volia tornar en braços. En aquesta estona també ha arribat na Ilaria.
El fet de tenir tres horaris diferents d’entrades i sortides, crec que ajuda molt a les mestres per conciliar la seva vida personal i la laboral. Perquè es posen d’acord entre elles, i si una té alguna cosa doncs es canvien en torn segons les seves necessitats.
En acabar de menjar hem fet el bon dia, cantant la cançó a cada infant, quan es canta tenen un objecte en les mans que els distingeixi, avui ha estat un peluix d’una granota. Avui no hem cantant més cançons, crec que ha estat perquè teníem homes posant unes cortines dins l’aula, els infants estaven nerviosos... així que les mestres han decidit fer tres subgrups. Uns han anat a l’estança de la biblioteca i cuina amb na Chiara, uns quants han pintant amb pintura plàstica en un paper molt gran amb na Ilaria, i jo m’he quedat amb quatre infants i la petita als braços i hem anat al passadís, perquè me sembla que hi ha més recursos perquè interaccionin els infants. Apart hi havia na Franca amb cinc infants del grup mitja i així estan en contacte amb infants d’altres edats.
Pens que la interacció entre infants de diferents edats enriqueix molt a tothom, a tots els subjectes participants. Sembla mentida com canvien les actituds. Els més valents, per dir-ho d’alguna manera del grup mitjà quan estan amb els grans no s’atreveixen agafar de les mans cap objecte dels grans quan amb el seu grup ho fan sense pensar-ho, i els més grans es tornen més dolços encara si poden per no fer mal i ajudar als més menuts. Una escena molt polida!
A les 11,30h ja hem anat a preparar-nos per al dinar, els infants s’han assegut, els he posat els pitets i mantells a la taula. La meva fieta la ha agafat na Chiara que és la que li dóna el dinar sempre i s’ha posat molt nerviosa al canviar de braços, apart de tenir molta son i gana, tot a la vegada ha fet que tirés el puré i es donés una situació com aquí diuen de “confusió”. Així que donat que na Chiara havia de fer-se càrrec de la fieta, intentar calmar-la, donar-li el dinar... Jo he posat la taula als infants, perquè m’ha dit que millor avui no fer el cambrer, encara que les altres dues taules d’infants ho han fet, i he servit el dinar als infants. El dinar s’ha fet de manera normal, però els infants estaven nerviosos i se notava, perquè queien al terra moltes més forquilles, gots...
Avui en acabar de menjar els dos plats hem tingut una sorpresa, na Francesca ha portat un ou de Pasqua. Era impressionant veure les cares d’emoció, sorpresa, curiositat dels infants... tots esperant a veure l’ou i la sorpresa que portava dintre. Aquí per Setmana Santa és molt típic menjar ous de xocolata i també una Colomba pasqual. Els infants ham menjat dos trossets de xocolata i els han fet feliços amb aquest detall.
En acabar, he agafat a la fieta i així na Chiara ha pogut anar amb na Ilaria a canviar i fer net als infants que van a dormir. Jo m’he quedat amb na Francesca i la resta d’infants. Hem estat jugant per la sala, després hem marxat al passadís amb infants del grup mitjà. Poc a poc han vingut recollint als infants, i m’he quedat amb un del grup mitjà que venen a recollir més tard, després m’ha cridat na Stephanià si podia quedar-me amb un dels lactants perquè estava dins la càmera de dormir i cridava molt. Així que m’he quedat amb dos infants jugant pel passadís i entrada. En aquesta estona m’ha cridat na Armanda per anar a veure una documentació que està preparant per canviar, sobre la tarda que vam passar famílies i cuiner al centre. M’ha agradat molt que tingués el detall de demanar-me la meva opinió i explicar-me com ho feia.
Després ja he marxat a casa, res, volia dir que avui era el darrer dia abans de les vacances i en tornar dimecres que ve només me queden tres dies en aquest centre. No estic gens contenta d’haver de canviar de centre, estic molt unida, he establert vincles amb els infants, les mestres, col•laboradores i les mateixes parets dels centre. Serà tot un repte personal superar aquest moment d’acomiadament el proper divendres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada