dijous, 12 d’abril del 2012

Dijous, 12 d'Abril 2.012


Avui ha estat un dia bastant tranquil. He arribat més d’hora a l’asilo perquè vull aprofitar al màxim el temps amb les mestres i infants. Al matí he estat amb els infants mentre esmorzaven, m’he assegut amb ells i he anat parlant amb na Ciara i na Ilaria de com havien anat les vacances, la tornada dels meus pares, els infants i les seves vacances... Poc a poc han anat arribant més infants, fins que han portat a n’A. I he estat amb ella, quan ha entrat a l’aula, jo justament estava dreta i ha vingut corrents, ha estat molt polit. Aquesta durant el matí ha estat bastant be, però lo costava moure’s autònomament sempre mirava on estava, manco la hora del dinar que tenia molta gana i son i estava molt nerviosa.
Quan han arribat uns dotze infants, ja han retirat els infants tots els estris que s’empren per l’esmorzar, un per un, cada un portava les coses que havia emprat a sobre del carret. En aquest moment na Ilaria ha tret dos caramels “llargs” que vaig portar ahir. Els he explicat als infants que passava a Menorca, d’on sortien aquests i han estat atents, sobretot en veure els caramels tan grans. Les mestres han trobat que eren massa durs i els han deixat ensumar. Després ja s’han fet els subgrups, perquè ha arribat na Francesca. Alguns infants han anat amb na Chiara, d’altres amb na Francesca i jo m’he quedat amb na Ilaria. Hem estat mirant un conte que ha portat una fieta de casa, na Ilaria l’ha llegit, també hem cantat perquè un parell d’infants ens ha demanat. Aquests infants els agrada molt cantar, els he comentat a les mestres que el seu grup és el que més canta, i que m’agradava molt perquè als infants els agrada i engresca molt. Les mestres m’han volgut dir que no sempre s’ha de cantar, que hi ha un moment per cantar, que moltes vegades s’empra per reconduir al grup quan està molt dispers... Que normalment s’ha d’intentar establir converses amb els infants. Jo no sé si ho entès del tot be, però me sembla que amb aquest grup es fan les dues coses cantar i diàleg. I me sembla genial que cantin tant perquè als infants els agrada molt i crec que és beneficiós per a ells.
Després ja ha estat el moment de menjar la fruita, el grup s’ha quedat al mateix espai i ha arribat na Donatella que ha portat els plàtans a la taula. Ella ha donat la fruita perquè jo tenia a la fieta en braços i era una mica complicat. Na Ilaria ha aprofitat per anar a fer un parell de coses, mentre menjàvem la fruita. En acabar hem tornat a cantar, avui els he cantat “un elefante se balanceaba...” que els agrada tant. Després na Ilaria ha escollit a tres infants i s’han posat les botes d’aigua i han agafat els paraigües i han anat a passejar per fora. Hi havia que veure les cares dels infants, estaven emocionadíssims de posar-se les jaquetes, les botes, paraigües i sortir a fora mentre plovia, això ho han de fer amb pocs infants perquè no hi ha coses per a tots.
Jo m’he quedat amb la fieta, na Donatella i quatre infants més dins l’aula, ens hem assegut a la taula i han pintat amb retoladors diversos i paper reciclat. És la segona vegada que fan aquesta activitat els infants mentre i soc jo en dos mesos. Sembla mentida les poques vegades que dibuixen i pinten, d’aquesta manera, i que a les nostres aules es fa amb tanta abundància. Hi ha tantes activitats amb les quals els infants poden aprendre i que no es faci de manera convencional!
Jo tenc un poc de problema pel fet que la meva experiència i coneixements amb els infants són de segon cicle de 3 a 6 anys i sempre compar les activitats i coses que es duen a terme en l’asilo Il Grillo amb meva experiència, i he de pensar que potser a Espanya es treballa més semblant i no ho conec. Quan els infants s’han cansat hem anat a jugar a les construccions de fusta que tenim davant de la taula.
Per l’edat menuda dels infants pens que estan durant molt de temps concentrats amb la mateixa activitat però com és normal, també es cansen i necessiten canviar. Això a nivell general, després hi ha cada infant que és d’una manera diferent, que necessita estar més temps dret, s’entretenen més o manco...
Al poc temps ja estat hora de començar a preparar-nos per dinar. Les mestres han començat a canviar els bolquers als infants, jo l’he canviat a sa fieta que ja aguanta més be i tranquil•la el canvi perquè fins fa poc es posava molt nerviosa. Després ens hem assegut a sa taula, he ajudat a posar algun pitet, na Chiara ha agafat a n’ A. perquè és la qui li dóna el dinar, en aquest moment ha començat a estar en crisi perquè tenia molta son i gana com he dit abans.
Aquest temps he aprofitat per endreçar diferents espais, he anat a cercar el puré de verdures que menja la fieta perquè es tranquil•litzés. Una fieta que ja no porta bolquer, mentre estava asseguda a la taula s’ha fet pipi a sobre, la pobre s’ha quedat callada de repent i li ha agafat pena, jo crec que tenia susto a sobre, pel que ha succeït i m’he ofert per anar-la a canviar. Hem anat al bany, he agafat el seu cistell amb tota la roba, al principi he hagut de consolar-la i poc a poc mitjançant jocs, hem rigut, la he pogut rentar be i canviar-la.
Després he tornat a la sala on dinàvem tots plegats en tres taules, ja havien posat la taula i estaven dinant, així que m’he assegut on tenia el meu lloc i he començat a dinar amb els infants. Avui hem menjat arròs amb pastanaga i de segon peix amb verdures. De postres hem tingut un “kiko”, na Donatella ha portat un ou de xocolata que els infants han menjat de postres.
Després he agafat a la fieta que estava dormida dels braços de na Chiara, perquè ella havia d’anar a canviar als altres infants i portar-los a dormir. La fieta amb el canvi s’ha despertat, he intentat que es tornés a dormir, ho ha fet durant uns pocs minuts, però després ja s’ha despert i s’ha posat dreta. Hem estat tots els infants que venen a recollir les famílies. Als pocs minuts quan han marxat un parell d’infants, hem anat a l’entrada de l’asilo, i allà ens hem trobat amb els infants del grup mitjà que estaven amb na Franca. Hem estat jugant amb els infants, parlant amb na Franca i amb les diferents famílies que han vingut a recollir als infants. Quan han vingut a recollir a tots els infants, avui he demanat per quedar-me fins les 15,30h i estar amb els infants a l’estança de dormir i veure com es desperten, els vestim i els venen a recollir. He gaudit molt d’aquesta estona.
Demà serà un dia especial perquè en un principi acab les pràctiques en aquest centre, estic molt trista i duc dies intentant fer-me a la idea. Una mestra del centre ha parlat amb na Donatella, la meva tutora de pràctiques a Pistoia i li ha dit que poden fer perquè me quedi al centre, això ja porten dies dient-ho, jo sincerament me quedaria al centre amb elles perquè estic molt contenta, crec que me queda motl per aprendre dels infants d’aquesta edat, he de valorar el tracte que tenen amb mi, l’acollença i sincerament me fa un poc de vesa canviar de centre, ara que els infants me tenen confiança, les famílies i les mestres. Però per altra banda entenc que serà una experiència per al meu futur, poder viure l’educació al 100% de Pistoia, conèixer tots els serveis. Demà vindrà na Pusy a visitar el centre i és important que vegi on estic realitzant les pràctiques i les mestres li puguin transmetre com està sent aquesta experiència.

Avui penj la imatge de la documentació que ha fet na Armanda sobre el capvespre que vam passar les families junt amb el cuiner del asilo cuinant plegats!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada