dimarts, 1 de maig del 2012

Revisa el teu contracte d'aprenentatge per tal de reflexionar sobre el teu procés d'aprenetatge a l'escoleta. Canviaries algunes coses?

Després de rellegir el contracte d’aprenentatge que vaig realitzar l’1 de Març, just després de dos mesos puc dir que canviaria una sèrie de competències que pens que ja tenc assolides, d’altres que encara he de treballar per millorar-les i d’altres que opin que pel meu be no les he d’arribar assolir mai, que és un camí que sempre continua, sense final. Aniré comentant una per una, a fi de fer-ho més complet. 1.b. Recerca dades si inicialmentno en disposa de prou per abordar una situació. Aquesta competència l’he anat millorant, perquè quan tenc dubtes me dirigeixo a les mestres del centre i els deman tot elque vull saber. He fet recercar de llibres i articles per el projecte que realitzem, però no per interès propi, per dubtes que m’hagin sorgit durant la realització de les pràctiques. Me conform amb el que me diuen les meves companyes i potser hauria de fer recerca d’una altra manera. 2.b. Identifica les pròpies creences i concepcions. D’aquesta competència estic molt orgullosa, perquè era una de les que més por me feia, pensava que no aconseguiria assolir-la, però cada dia vaig formant el meu esquema sobre el tipus de mestra que vull ser, com han de ser les coses, perquè s’han de fer d’una manera determinada... això ha estat fruit d’haver passat per tants grups diferents d’infants i treballar amb diferents mestres. 2.d. Es fa preguntes. Aquesta competència no l’assoliré mai i esper que així sigui. Pens que el nostre cervell sempre ha de funcionar, de fer-nos preguntes, plantejar-nos conflictes, diferents pràcticques, actuacions, situacions.... a fi d’avançar, reflexionar, argumentar. 2.f. Argumenta el que ha fet i per què. Aquest és un aspecte que he de continuar millorant. Pens que abans d’inicar les pràctiques no el cumplia, o si ho intentava no estava segura dle perquè de les meves argumentacions. Després de viure a l’escola, cada dia veig més el sentit, i trob arguments amb els quals me sent segura, experiències amb les quals constrastar el que dic. 2.g. Detecta i analitza errors. Durant les pràctiques estic fent de mestra en moltes ocasions, me donen la oportunitat de ser responsable d’un grup d’infants durant molts moments. Després d’aquests, tenc la costum d’aturar-me i pensar sai ho he fet be, si els infants han estat a gust, si s’han comportat com ho fan de costum, si jo he he estat a gust, si he respectat els ritmes, si he participat massa o poc.... D’aquesta reflexió sempre identific diferents aspectes a millorar, erros que he comés... Aquesta competència crec que no l’assoliré mai tampoc, perquè sempre ens equivoquen, d’aquests errors hem d’aprendre a millorar i extreure la part positiva. 3.b. Dona opinions raonant el que ha observat. Aquesta competència poc a poc ha anat creixent, a mesura que tenia més confiança amb les mestres. Quan hi havia confiança tant ells com jo comentaven diferents coses que observavem dins l’escola. Però aquesta és complicada d’assolir si passes per tantes aules diferents i coneixes tantes mestres, és molt complicat tenir confiança amb les persones. Crec que aquesta competència la assoliré millor l’any que ve quan realitzi les pràctiques de 3 a 6 i sempre estigui amb la mateixa mestra. 3.d. Aporta reflexions referides a l’organització de l’espai, el temps, la dinàmica del treball de l’equip, la distribució de tasques i coordinació del treball. Aquesta competència més que res he observat la manera de treballar que tenen aqui els diferents centres i mestres, i normalment els hi deman el perquè ho fan així, a fi de coneixer una mica les seves argumentacions i impregnar-me de la seva manera de fer. Com als centres de Pistoia tenen tanta cura amb aquests aspectes poc puc aportar, més que res, intent agafar idees i el perquè d’aquests fets. 3.e. Aporta reflexions referides a la relació amb les famílies i amb el context físic i social. El fet de no estar sempre amb el mateix grup d’infants, mestres i famílies fa que me condicioni a l’hora de reflexionar sobre aquests aspectes, atès que consider que són delicats, és necessari tenir un cert coneixement i relació abans de parlar. El que si faig molt és demanar, sobre el que fan amb les families, saber si participen molt, si estan disposades o obertes a l’escola, amb el ciutat, el veinat... Les reflexions les faig normalment més a nivell intern i personal meu, i també ho coment amb les companyes. 4.f. Elabora hipòtesis de per què passa un fet concret a partir d’un recull d’informació. Aquesta competència no la tenc assolida, si intent conéixer i averiguar el perquè de les coses, recull informació a partir del diàleg amb les mestres, però no ho faig a llibres, ni articles. Dels objectius que hem vaig proposar crec que molts d’ells ja els estic aconseguint. Per exemple “Poder argumentar i raonar les meves accions”, cada dia sent que tenc una motxilla més plena de raons, perquè, arguments sòlids que me fan sentir més segura del que faig i pens. Sobre “Reflexionar sobre les meves pràctiques” , cada dia tant a l’escola, quan estic de camí a casa, pens amb el que he fet, si ho he fet be, si puc millorar, que canviaria… Tot el dia el meu cap dóna voltes a les meves pràctiques i també a tot el que succeeix al centre. Tota aquesta experiència que vaig adquirint i que m’ha suposat venir a Pistoia fa que me senti més segura amb la meva manera d’actuar i convençuda de que puc fer-ho be. Crec que en aquest aspecte tornaré cap a Menorca com una persona nova, i estic molt orgullosa. Entendre els erros com una font i oportunitat d’aprenentatge, encara me costa una mica, pel fet que soc una persona molt exigent amb jo mateixa, massa responsable potser i m’agrada fer les coses be a la primera, però estic intentant canviar el “chip” a fi de d’aprendre dels errors i no agobiar-me. Sobre els següents objectius crec que si m’estic interessant i contaginat del perquè fan les coses d’aquesta manera, però que empr molt el diàleg, potser hauria d’interessar-me més per fer una recerca de llibres o altres materials, però el fet que estigui en una altra llengua me retura, també dir que soc més partidaria d’aprendre dels altres i me trob més còmode demanant a les mestres. La manera amb la qual me vaig proposar assolir els objectius abans esmentats crec que ho he complert, sobretot el demanar a les mestres, compartir amb les companyes les meves experiències ja sigui a través del blog o casa. La recerca d’informació me manca una mica cercar més llibres i per acabar la reflexió si que l’ha faig tots els dies, potser podria dir que massa. En definitiva crec que vaig elegir els aspectes a millorar correctes i durant aquest temps he anat treballant per assolir-los. Alguns han millorat, d'altres costa més feina personal, però ha estat molt positiu rellegir aquest contracte, igual que m'ha fet ganes tornar a llegir les meves pors que també han canviat i avançat molt.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada