dijous, 26 d’abril del 2012

Dijous, 26 d'Abril 2.012

Per fi ha arribat el bon temps a Pistoia! Des de setmana Santa que estàvem amb pluja cada dia, ja pensava que no sortiria mai a jugar al jardí d’aquesta nova escola. El matí ha succeït sense fets destacables, manco diferents experiències i accions que s’han dut a terme durant la jornada que han estat noves i interessants des de’ l meu punt de vista. A primera hora quan han arribat uns quants infants hem marxat de l’estança de les construccions on estem amb infants i mestres dels altres grups, per marxar al nostre espai, la mestra que hi havia a primera hora és na Rebecca, aquí també intenten mantenir el mateix torn de feina durant la setmana, i després es van tornant, a fi de que totes facin tots els horaris. A l’estança quasi be tots els infants s’han posat a dibuixar, ells sols agafen el paper i retoladors i comencen a dissenyar com li diuen aquí. Avui m’ha sorprès que tres infants que hi havia s’hagin posat a dibuixar, ja que aquesta acció normalment només la realitzen fietes. Poc a poc han arribat més infants, ja han iniciat altres jocs, com jugar amb materials reciclats, animals, joguines que porten de casa... Quasi be han estat jugant per parelles o de forma individual, no he pogut observar el petit grup que tant m’interessa pel projecte. Quan ha estat hora d’esmorzar les infants han començat a recollir les joguines, sobretot els infants que tenen aquest càrrec. En aquest moment na Rebecca ha aprofitat per parlar amb els infants ja que estaven tots asseguts a les taules. Resulta que algun infant ha trepitjat una panera de mimbre, que són els recipients que empren als centres educatius de Pistoia per excel•lència. Ha explicat el que ha passat, i les conseqüències que ha tingut aquesta acció. La veritat que m’agrada molt la manera de fer entendre als infants les coses que no han de fer, envers de renyar-los, fer-ho d’aquesta manera, fent raonar als infants, que argumentessin el perquè, els expliquessin tot el que succeeix sense amagar res, com persones adultes. Després hem esmorzat i posteriorment hem replegat i endreçat l’aula i hem anat al lavabo. Després ha arribat el moment de realitzar el ritual del bon dia, de gran grup i gran rotllana. Com ja he comentat en diverses ocasions, és molt complicat realitzar aquest moment amb calma i silenci perquè avui per exemple eren 32 infants plegats. Infants diferents, personalitat i maneres de ser i estar diverses, i això fa que sigui molt complicat mantenir la seva atenció i estiguin concentrats. Hem jugat al joc “Qui hi ha?”. Després m’han donat pas. Avui he aprofitat per portar als infants fotos dels animals que tenia a casa, especialment dels cavalls, tal i com vaig dir dilluns. Els ha agradat molt veure les fotografies, posar nom als animals i veure diferents facetes meves. Al final els infants s’han esvalotat una mica i les mestres a fi de reconduir el grup han proposat que cantessin, després de cantar un parell de cançons, m’han demanat que cantés alguna cançó en la meva llengua. De nou, el fet de cantar en una altra llengua ha hipnotitzat als infants i tots s’han quedat callats entenc que és per la desconeixença, curiositat, per la melodia diversa. Avui com que ha fet molt bon dia, les tres mestres han parlat entre elles per decidir que es feien avui amb els infants. Avui he viscut dues novetats de joc i acció durant aquest temps abans d’anar a dinar. M’han donat la oportunitat d’anar amb na Stephania, una de les mestres a l’hort que tenen junt amb un petit grup d’infants. Ha estat molt curiós, és la primera vegada que veig una experiència com aquesta i me fa molta gràcia. Els infants per entrar a l’hort es posen tots botes d’aigua que tenen a una estanteria junt amb els estris, com que feia molts dies que havia plogut, no havien pogut anar a mirar l’hort. Així que avui bàsicament l’activitat ha consistit en treure totes les herbes dolentes. Als infants els agrada molt anar a l’hort, sobretot veure com estan les plantes sembrades. Avui per exemple el que els cridava molt l’atenció era veure les maduixes, algunes que tenen color vermell ja, d’altres no. Després la mestra ha proposat als infants recollir diferents tipus de lletuga per fer la ensalada, això els ha encantat, a més pensar que més tard la menjarien i compartirien amb els amics. Jo m’he quedat netejant la ensalada i deixar-la llesta a les col•laboradores. Després quan tots els infants jugaven al jardí, he ajudat a posar la taula per dinar a na Maria, una de les col•laboradores, perquè ens ha fet pena cridar i fer entrar als infants per fer-ho ,ja que fa molts dies que no surten a jugar la jardí. En acabar d’endreçar, he sortit una mica al pati per veure als infants. Durant el dinar no ha passat res important, ni a destacar, avui hem menjat pasta amb oli, peix i pèsols. Hi ha que veure la quantitat de menjar que mengen els infants, però si que m’adon que o be ho mengen tot, o bé comencen a fer rareses amb els aliments, sobretot amb verdures o peix. Això me sorprèn perquè amb els infants del asilo, no solia passar, ho menjaven tot. En acabar de dinar i endreçar he marxat a la biblioteca amb els infants dels diferents grups, esperant que venguin a recollir-los, m’he quedat una estona més a fi de poder estar amb els infants de cinc anys, amb els quals vaig estar la setmana passada durant una estona. Demà serà el darrer dia amb els infants de quatre anys, la setmana que ve només tindrà un dia de pràctiques ja que hi ha pont i després no aniré a classe per fer treballs i visites de familiars.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada