dimecres, 18 d’abril del 2012

Dimecres, 18 d'Abril 2.012


Avui he arribat més tard a l’escola perquè na Catalina no es trobava be i m’he quedat un poc amb ella, a primera hora del matí he telefonat per avisar. Quan he arribat els infants estaven jugant per el passadís i les dues estances. He anat a saludar a na Emmanuela i als infants, una fieta m’ha demanat si els hi podia llegir el conte de na “Blancaneus” , ens hem assegut les quatre a un dels sofàs que hi ha al passadís i he anat contant la història, després ha vingut na Emmanuela avisar-nos que era hora d’anar a esmorzar, però ens ha dit que acabéssim de llegir el conte.
Les fietes han perdut l’interès per la narració i hem anat a l’estança a esmorzar. En aquest moment han portat el carret amb tots els estris per el berenar, han anat arribant més infants, la mestra ha hagut de rebre a les famílies, així que he ajudat als cambrers a posar la taula i servir. És molt polit veure com els infants van posant la servilleta a cada amic, després els demanen un per un que els ve de gust prendre: aigua, llet o té. Els infants verament són autònoms, realitzen les tasques d’una forma molt real, a casa o al bar els demanen que volen prendre, els cambrers han de servir el que ens han demanat amb cortesia. En acabar, els infants per colors de taules i els encarregats dels banys han anat a rentar-se les mans.
Quan tots han estat enllestits hem anat a l’altra estança per realitzar el ritual del matí. Avui m’he assegut en segona fila per poder observar més tot el que succeeix, però un infant ha vomitat sobre l’altre i he hagut d’anar a netejar-los. En tornar he pogut observar manco coses del moment, però m’encanta que per fer-ho donin diferents alternatives als infants, que puguin escollir, el protagonisme del “mag”. En acabar tots els rituals que es donen en aquest moment com és cantar cançó, vestir-se el mag, fer el joc de qui hi ha?, mirar quin dia és, contar quants som per dur a la cuina i cantar unes quantes cançons. La mestra ha fet una pregunta a un infant que és expert en animals, després els altres també han volgut participar. En aquest moment ha vingut na Algha, ella és una mestra que s’ha jubilat aquest any, però com que li agraden molt els infants, ve voluntàriament dos matins a la setmana a fer activitats i projectes amb els infants. En aquest moment s’han fet 4 subgrups d’infants. Uns han anat amb ella a la biblioteca per continuar amb la història sobre el mag que estan fent, un altre grup han anat amb na Cristina a la sala de la pintura on estan pintant uns dracs per a una obra de teatre que realitzaran els pares dels infants a l’escola, un altre amb na Mila realitzant uns dibuixos i fotos que se els fa als infants quan fan anys i el darrer grup amb na Emmanuela fent pàgines del arxivador, com estri de transició a l’escola de primària.
Na Emmanuela m’ha fet anar amb ella, i m’he assegut a una taula amb tres infants al meu càrrec, ells estava a una altra amb la resta. Ja el primer dia me va dir que escrivís la resposta, el que els infants me deien, però abans d’escriure li he de fer la consulta, perquè ortogràficament no tenc massa idea de la llengua italiana. Els infants avui han fet tres pàgines i després ja s’han aturat perquè la mestra trobava que era massa. Els infants han marxat a jugar per al passadís, d’altres s’han posat a dibuixar... Jo he aprofitat per anar a fer una volta i veure el que feien els altres grups, m’he quedat ajudant a na Cristina amb el drac.
Després he tornat amb na Emmanuela que la tenc com un referent i és la que me diu que he de fer, m’ha demanat que vigilés als infants que estaven a una sala. He entrat i m’he quedat amb els infants fins hora de dinar. Sembla mentida que el meu cos ja me demana el menjar a les 11,30h tal i com ho fèiem al asilo, ara a l’escola materna dinem una hora més tard, més o manco i arrib a tenir molta gana.
En acabar de dinar i endreçar la taula, que avui ho hem fet les mestres. Amb això m’he adonat que els infants tenen més o manco protagonisme segons amb la mestra que realitzin l’activitat. Després he marxat amb na Emmanuela a la biblioteca a esperar a que les famílies venguin a recollir els infants.
Després he tornat a l’estança amb na Mila que estava amb els infants que es queden fins més tard. Avui volia marxar més tard ja que no havia vingut una hora més tard. En aquesta estança els infants estan asseguts en diferents taules i fent diferents activitats, segons els agradi i vengui de gust. Jo m’he assegut amb la mestra i alguns infants a jugar al bingo, d’aquesta manera he pogut apropar-me a la mestra i conèixer-nos més. Després els infants han recollit els jocs i han marxat al lavabo a rentar-se les dents, a continuació van a una sala per a reposar, ja que molts d’ells no tenen la necessitat de dormir com els més petits.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada