dilluns, 21 de maig del 2012

Dilluns, 21 de Maig 2.012

Avui he tornat a l’àrea gialla, després de dos dies sense anar-hi. He pogut participar de nou a la trobada de mestres de tots els asilos de Pistoia per parlar sobre la festa del “Filo d’oro”. La setmana passada vaig tenir l’oportunitat de participar-hi i veure com s’inicia el procés d’organització d’una festa infantil relacionada amb la lectura. Avui ja s’han parlat d’aspectes més concrets. Les mestres ja portaven idees i activitats que volien dur a terme, s’han fet diferents agrupacions per montar els racons al jardí, la llàstima d’avui ha estat que plovia i no hem pogut anar a mirar el pati per dividir els espais i veure les opcions i oportunitats de decoració que ofereixen. Hem estat parlant de les diferents idees que tenien les mestres per fer i hem començat a pensar entre totes les diferents maneres de poder decorar, això lligat al tema del conte per exemple penjant monstres per els arbres.... Na Donatella ha parlat de fer uns plafons grans amb frases relacionades amb la lectura per penjar en els diferents ambients, junt amb un cartell gran amb el nom de l’asilo. També portava feta la circular provisional per entregar a les families i fer publicitat, tot aixó ha anat endavant i ho acabarà d’enllestir na Donatella. A les 9,30h ja hem donat per finalitzat l’encontre i les mestres han marxat cap als asilos. Jo he quedat reorganitzant la sala on ens hem trobat. I ja han arribat els dos autobusos amb infants de primària per fer activitats amb na Marisa i na Anna Paola. He anat amb na Marisa perquè avui contava una història, una faula que a Pistoia els hi diuen “Novel•les”. Ha estat present na Catalina la meva companya que volia veure el funcionament de l’àrea. El grup d’infants que ha vingut ha estat més tranquil que la resta que han passat fins ara, tot i que és complicat que estiguin quiets i asseguts tot el temps. La història que ha contat na Marisa és popoluar, pròpia de Pistoia. M’agradat molt avui que ha hagut de fer quatre personatges diferents i s’han diferenciat a la perfecció, gràcies als canvis de veus i gesticulació que fa. En acabar la història na Marisa ha demanat als infants quins objectes i elements màgics havien intervingut a la història, també els ha demanat si en coneixien d’altres, l’única regla era que no podien ser persones, ni animals, sinó objectes. Els infants han participat una estona fent uan roda fins que na Marisa ha proposat anar al taller de baix i construir un objecte màgic amb tot el material de reciclatge que els havia preparat. La veritat que quasi tots els infants han fet baretes màgiques, pocs han innovat i han creat algun element nou, tot i que les baretes han estat molt diferents. La veritat que hem tingut poc temps per fer aquest taller manual , només 25 minuts i limita molt. Cada dia m’adon compte que el temps condiciona moltíssim a l’hora de fer activitats d’aquests tipus. A l’escola i asilos potser no es marca tant perquè tenen més flexibilitat però els grups que venen aquí com estan condicionats pel autobus que els porta i els recull se limita molt. En acabar he ajudat a endreçar totes les estances laboratoris perquè na Anna Paula també ha tingut al grup d’infants que van anar la setmana passada a fer la titella. He aprofitat per parlar amb na Marisa sobre la manera de contar la novel•la i m’ha dit que el tema de fer veus és una mica perillós perquè poc caure en el mal hàbit de ser una cosa còmica, no seria, que perdi el fil i l’essència del que es pretén realment. Que ha d’anar molt alerta i sobretot ficar-se dins el paper que vol representar com per exemple: si és una bruixa que està enfadad no posar una veu que pugui fer riure sinó una pròpia d’una bruixa però que faci por i sigui seria. Tots són consells que me va donant i vaig replegant pel futur. Prest ja ha estat hora de marxar, aquesta setmana no tornaré a l’àrea gialla fins divendres proper perquè tenim trobades amb els tutors d’aquí i visites a escoles.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada