dimecres, 9 de maig del 2012

Dimecres, 9 de Maig 2.012

Avui he tornat a l’escola després de tenir un dia lliure per la visita del meu germà petit. Dóna gust arribar a l’escola, que et rebin amb un somriure, que es posin contentes de veure’t, que me demanin on he anat si ho hem passat be. Cada dia fan que me senti més a gust en aquest centre, cosa que al principi no vaig notar del tot. He arribat una hora més tard a l’escola per què avui he portat moltes bosses amb material reciclat de casa per fer una activitat que hem preparat pels infants de l’escola. Per aquest motiu he agafat el bus i he tardat molt en arribar. La primera part del matí he estat amb els lleons, ja que avui havia de fer una activitat amb ells. Al principi he estat amb una al•lota que ha vingut d’Andalusia a fer pràctiques al centre també i hem aprofitat per xerrar i explicar-li algunes coses que no entén. Just en aquest moment ha estat hora d’esmorzar. He aprofitat aquest moment per anar a fer una visita al grup dels moixos que són el grup amb el qual estic fent les pràctiques aquests dies. Amb aquestes dues mestres me sent molt a gust, quasi be amb les que més, Els he portat un llapis d’ulls que empren per pintar la cara del moix cada matí per fer el joc de “Qui hi ha?”, ja que el tenien molt petit i s’estava acabant. S’han posat molt contentes, pel detall que he tingut. Després he tornat a l’aula dels lleons però he intentat quedar-me més defora i no ser molt intrusiva ja que hi havia na Emmanuela, na Cristina com a mestres i na Eli, s’al•lota de pràctiques, me sembla que eren masses persones adultes en l’espai. Després d’esmorzar els infants han anat al lavabo per grups i després a l’altra estança a fer el ritual del bon dia. Na Emmanuela ja m’havia dit com organitzar-nos per fer l’activitat. Així que he aprofitat per col•locar l’espai, tots els objectes, cadires i taules. La veritat que estava una mica nerviosa per realitzar aquesta activitat. Normalment no me pos molt nerviosa al fer exposicions, però avui el fet de fer-ho amb infants, amb una altra llengua, amb gent que tampoc conec massa... Quan els infants han acabat la rutina del bon dia, les mestres han fet subgrups per fer activitats al matí. Envers, de fer-ho per colors avui els han mesclat i amb jo han vingut dotze infants. Quan han arribat a l’estança els infants s’han sorprès en veure tot el material que hi havia, i també la disposició de les taules que estaven diferents. Just quan estat asseguts he començat la presentació. En primer lloc he explicat com era de petita, a quina escola anava, que m’agradava fer els capvespres, he presentat la meva família, parella, els animals que tenc per casa, després l’illa d’on venc, el camí que he fet fins arribar a Pistoia i he enllaçat amb els dos monuments prehistòrics amb els quals es basava i era el focus de l’activitat. Quan he presentat el talaiot i la taula, els he explicat que eren, les funcions, he mostrat fotos a fi que poguessin entendre al màxim de que es tractaven. Tot i així crec que ha estat complicat que entenguin que aquests monuments servissin per fer res, i una cosa que m’ha fet molta gràcia ha estat quan un infant m’ha dit que la torre de Pisa era més polida que aquestes construccions. Pens que és complicat fer entendre als infants que han estat construïts en diferents èpoques, que abans no tenien els mateixos mitjans... En acabar aquesta presentació he conat un conte que hem creat les companyes de casa, la veritat que ha estat una mica complicat llegir la història en italià, mentre movia els personatges pel decorat. El conte ha quedat explicat en manco temps del esperat i els he proposat als infants fer una activitat relacionada amb els monuments; crear, construir taules i/o talaiots amb tot el material reciclat que tenien presentat. La veritat que els ha fet moltes ganes fer aquesta activitat, estaven realment motivats. La mestra ha donat una regla a l’hora d’agafar el material i es que anessin de primeres per parelles, poc a poc. Després mentre anaven construint els infants lliurement agafaven el que necessitaven. La veritat que han sortit obres molt diverses i ha engrescat a tots els infants. Un cop acaba l’activitat tots hem classificat el material que ha sobrat per reciclar-lo a les escombraries. La mestra m’ha dit que li havia agradat molt l’activitat, que era una bona idea per a fomentar la creativitat, fer ús del material de reciclatge entre d’altres. Quan he tingut tot endreçat he anat a la biblioteca per tornar amb el grup dels moixos, que avui han anat en aquest espai perquè les mestres anaven a recontar la història del mag amb les titelles. Aquesta representació ha estat molt divertida, les mestres sense cap tipus de formació, s’animen a fer teatre in situ, improvisat i la veritat que ha estat molt engrescador i divertit. S’han adonat compte que alguns infants es perdien, però entenc que tenen tres anys i els costi estar una hora concentrats, crec que succeeix també a les persones adultes. En acabar la representació, hem marxat ràpidament a la nostra estança per dinar, ja que era tard. El fet del temps, el respecten, perquè han acabat l’activitat però després si han d’anar més de presa o deixar de fer alguna cosa perquè és hora de dinar ho fan. Les mestres cada dia es tornen per dinar a les taules amb els infants, mai repeteixen, cada dia van canviant de color, a fi d’estar totes amb tots els infants. En acabar de dinar he anat a la biblioteca amb dos infants que esperaven a les famílies per marxar a casa. Avui puc senyalar el dia com a especial per l’activitat que he portat a terme, he pogut fer una mica més de mestra amb un grup d’infants i m’ha agradat molt, la llàstima és no parlar millor l’italià per expressar-me millor, però he quedat satisfeta. Els dos dies que me queden els passaré amb els infants de tres anys i demà especialment participaré més perquè faltarà na Loredana i faré de mestra junt amb na Francesca. Tenc moltes ganes perquè amb elles me sent molt a gust, són molt afectuoses i carinyoses.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada