dijous, 10 de maig del 2012

Dilluns 7 de Maig 2.012

Avui he tornat a l’escola amb el grup de tres anys, ja que la setmana passada només vaig poder estar un dia amb ells, aquesta setmana la passaré amb aquest grup manco el dimecres que realitzaré l’activitat amb el grup de cinc anys, els lleons. El dia ha succeït sense molts fets a destacar a nivell d’infants, però si hem rebut una parell de visites que trob molt interessants. En arribar a l’escola m’he dirigit a l’estança de les construccions on estaven les mestres amb els infants. Aviat el grup dels cavalls i lleons han marxat cap a les seves estances i espais. Nosaltres hem quedat jugant en aquest espai, avui hi havia na Francesca com a mestre del grup. Aquesta és molt divertida, sempre inicia joc amb els infants, molt actriu... M’ha agradat molt un moment que els infants s’han posat a fer els perruquers, hem rigut molt. Poc després ja ha estat hora de recollir l’estança i anar a esmorzar. Avui hem rebut una visita molt especial per a les mestres, han vingut una exalumna i la mare de l’escola. Na Francesca s’ha posat molt contenta i han estat durant tot aquest moment parlant. En acabar els infants han anat al lavabo i després a l’altra estança per iniciar el ritual del bon dia. Just abans ja havia arribat na Loredana, l’altra tutora. Hem iniciat el ritual del joc “Qui hi ha?”. Quan ha acabat les mestres han demanat al infant protagonista que fa de moix, que li venia de gust fer, si cantar una cançó, contar una història... Finalment han optat a contar la història del mag, la qual té engrescada a tota l’escola i en la qual estan treballant els pares per a la representació teatral. Durant aquest relat, ha vingut a l’escola el pare d’un infant que avui estava malalt, per parlar amb les mestres sobre la representació de l’obra teatral perquè és tenor i s’ha ofert d’encarregar-se de la part musical de l’obra. M’ha agradat motl veure la implicació de les famílies en l’escola i sobretot amb aquesta activitat de l’obra. Mai havia vist que les famílies entressin a l’escola i a les aules d’aquesta manera. Na Francesca havia de mostrar al pare un cd amb una actuació d’una obra que es va fer fa un parell d’anys, i l’han posat al ordinador de l’aula on estàvem nosaltres, això ha fet que els infants volguessin veure-la, mentre les mestres i el pare anaven parlant de com planificar la musica. Després d’aquesta agradable visita, les mestres han portat una capsa plena d’arxivadors. Abans de parlar i explicar el que eren i perquè els havia comprat, ha deixat que els infants diguessin el que pensaven a fi d’arribar al objectiu del objecte del qual havien parlat en anteriors dies. Als infants els ha costat bastant arribar-hi. Després d’aquesta activitat els infants han demanat continuar veient el cd amb l’obra de teatre que havien mostrat al pare tenor. Aquesta història és una de les quatre que els infants d’aquesta escola han anat escrivint al llarg dels anys. Com he dit en diferents ocasions el fil conductor d’aquesta escola són els contes i tot gira la seu voltant. Quan hem vist uns quants minuts de la representació ha estat hora de recollir, anar al lavabo a fer pipi, rentar mans i anar a seure a la taula per dinar. Del moment del dinar vull destacar que en aquesta escola moltes de les mestres no actuen de la manera més exemplar. Faig aquest comentari des de’l respecte. Moltes d’elles no mengen tots els plats, sobretot els primers que són pasta. La veritat que si exigim als infants que provin i mengin tot nosaltres com a educadores i referents ho hauríem de fer, el que potser que manco m’agrada és que moltes si no mengen no es seuen a la taula amb els infants. Crec que si donem importància vertaderament a aquest moment l’hem de fer de qualitat. Aquesta situació la veig diferent a com la he viscut al asilo Nido, on les mestres sempre estaven assegudes a la taula, menjaven més o manco però sempre provaven el menjar. En acabar el moment del dinar, els cambrers com és de costum han recollit la taula, aquesta acció dels cambrers la realitzen fantàsticament, donen molt de protagonisme als infants. Les mestres han cridat als infants per grups de colors i han anat al lavabo a fer pipi i els que anaven a dormir s’han dirigit a l’estança i jo m’he emportat a dos infants a la biblioteca per llegir algun conte fins que venguin les famílies a cercar-los. Després ja he marxat. Demà no aniré a classe perquè tenc una visita familiar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada