diumenge, 26 de febrer del 2012

Divendres, 24 de Febrer de 2.012


Avui he arribat a l’aula, hi havia na Francesca realitzant el berenar amb set infants que ja havien arribat. Jo m’he afegit al petit grup, i he ajudat a donar galetes quan els infants ho demanaven. Poc a poc han arribat fins a cinc infants més, cadascun ve a l’horari que els va millor a les famílies, dins uns límits de 7,30h a 9,30h. També ha arribat na Ilaria, la meva tutora i més tard na Donatella, la mestra de suport que ve per un infant que aquesta setmana està malalt, així que ens ajuda amb els altres infants.
Quan hem acabat d’esmorzar(la prima colazione), na Francesca ha portat la peixera per canviar l’aigua dels peixos, ja que no tornarem a l’escola fins dilluns. Als infants els hi agrada molt i xalen molt quan na Francesca agafa els peixos amb el salabre i esquitxen aigua per les seves cares i mans.

Després ha tret el full per anotar quins infants han vingut a l’escola i al agafar un retolador per anotar la data d’avui ha vist que no pintava i ha tret la capsa de retoladors per mirar si funcionaven donat aquest fet, ha demanat als infants si els venia de gust dibuixar. Ha repartit fulls reciclats de publicitat i els infants han començat a dibuixar per les dues cares lliurement.

Com que eren molts per a estar tots junts a la mateixa taula, quatre infants i na Ilaria han anat a una altra més petita, per estar més ample i treballar com estan acostumats en petit grup. Quan acabaven na Francesca i na Ilaria els donaven un altre full.

Al cop temps na Beatrice, la col•laboradora del centre ens ha portat el carret amb la fruita. Avui ha tocat kiwi. Na Ilaria ha fet una divisió de nou del gran grup, ella s’ha quedat a la taula rodona inicial amb sis infants i la resta han anat a la primera part amb na Francesca i na Donatella, jo m’he quedat amb na Ilaria, i avui he pelat els kiwis, els posava en el plat i els infant agafaven un tros i el passaven als companys. És genial com mengen la fruita, els encanta. Els que no volen menjar-ne perquè ja han esmorzat a casa o perquè no els agrada, no se els obliga i esperen a la taula tranquil•lament.
Quan hem acabat de menjar la fruita, hem cantat diverses cançons en italià, més endavant ne prepararé alguna en català del cançoner que vaig fer a primer per compartir-la. A continuació na Ilaria els ha dit que podríem fer alguna cosa aquest matí i com que feia sol i dilluns comencen les obres al jardí, ha dit que sortiríem a jugar al jardí. Els infants s’han emocionat igual que ahir, na Ilaria els ha fet seure al terra al costat de la vidriera que dóna al pati, i ha portat les jaquetes. Na Ilaria s’ha adonat que amb el llum que entrava per les cristalleres feia ombres i ha iniciat un joc amb cada infant que moguessin les mans i cos i es veiessin l’ombra del terra.

Un cop hem sortit al jardí els infants han iniciat els seus jocs, ja fos amb les carretilles, replegant fulles, pinyes i pedres, fent forats al terra, corrent, pujant a l’arbre...Als pocs minuts han sortit els infants que estaven amb na Francesca i na Donatella.

Cap a les 11,30h hem entrat dins l’aula, he ajudat als infants a treure les jaquetes i col•locar-les a les perxes, després a rentar les mans.
A continuació els infants s’han assegut a la taula, i he posat el mantell, plats, gots, forquilles. Depenent de la mestra que realitza l’activitat els infants tenen un rol més actiu o passiu. Avui per exemple els infants no han posat la taula. Després els he posat els pitets que són de cordar, els que porten goma se’ls posen els infants sols.
Hem començat menjant macarrons bolonyesa i de segon mongeta blanca bullida. De postres han repartit galetes com les que mengen al matí.
Quan hem acabat de dinar, les mestres hem recollit sa taula, i hem estat assegudes una estona mentre els infants menjaven la galeta. Hem cantat cançons infantils durant uns minuts i tranquil•lament els infants que han d’anar a dormir han anat al lavabo de la sala més endins (aquest lavabo li diuen el de les tres i mitja) i hem començat a canviar bolquers, fer pipi, rentar cara i mans, treure els pantalons, calcetins, sabates i jerseis perquè entrin a la sala dormitori.
Quan han estat tots llestos i na Ilaria ha entrat a l’habitació amb ells. He marxat a la primera part de l’aula per estar amb els quatre infants que esperen perquè els pares els vaguin a recollir. He estat en aquest espai amb na Francesca. Hem jugat amb els infants, els hi he llegit un conte, i hem rigut molt, es nota que poc a poc m’agafen confiança. A les 14h ja han vingut a recollir tots els infants.
Després ha sortit na Ilaria de l’habitació de dormir, i m’ha portat un ordinador amb el qual m’ha mostrat fotografies del grup d’infants, de diverses activitats, festes... que han fet i m’anava explicant coses. M’ha agradat molt aquesta estona per poder parlar les dues.
Ales 14,30h ja he marxat cap a casa. També he xerrat amb na Ilaria per avisar-la que dilluns no aniré a l’escola perquè hem d’anar a la Universitat de Florència per arreglar la documentació amb les relacions internacionals.
Reflexió personal:
Cada dia que passa estic més contenta, els infants s’atraquen més a jo, me deixen participar més dels seus jocs, són més amorosos...
La relació amb les mestres cada dia millora,, parlem més estona, ja comencem a intimar una mica demanant coses personals, i me trob més còmode, ja no me sent tan intrusa. Cada dia entenc més paraules encara que me manca molt de vocabulari.
Les reflexions en relació a la filosofia educativa. Avui m’he adonat una mica que segons la mestra amb la qual estan els infants, fan més coses autònomament o no. Entenc que això és normal perquè cada persona és com és, té més o manco paciència i ganes de deixar fer.
I res, ja hem passat la primera setmana i ha estat tot un èxit! La mestra m’ha dit que vol que passi per tots els grups de l’escola i ja sent pena pensant que no estaré sempre amb els meus infants.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada