diumenge, 26 de febrer del 2012

Dijous, 23 de Febrer de 2.012


Quan he arribat aquest matí a l’escola hi havia na Francesca a la taula rodona de la sala que es troba més endins de la nostra aula amb set infants. Encara no havien començat amb el berenar. Als pocs minuts ha començat a demanar a cada infant que els venia de gust prendre: llet, té, galetes.
Hem servit l’esmorzar i tranquil•lament els infants han començat a menjar. En hi ha que mengen molt, sembla mentida amb la curta edat que tenen i el que ingereixen. La mestra sempre demana si volen repetir, però tot i així hem de dir als infants que aturin de menjar, perquè després prendran la fruita.

Mentre anaven berenant han vingut més infants, però hem estat molts pocs a classe donat que el grup són en total 25. També ha arribat na Ciara que s’ha unit a nosaltres i posteriorment na Donatella Mentre anàvem berenant alguns i altres ja han acabat, un infant que és adoptat però d’origen de Mali, ha portat un mini atles, per mostrar el país d’on venia. Els pares havien senyalitzat en un mapamundi el recorregut que havia fet per arribar a Pistoia : Mali- Dakar- París – Pistoia.

Després un infant ha portat un avió de joguina. Quan els infants porten algun objecte de casa, es porta al gran grup i per mostrar-lo a tothom, perquè el puguin tocar, veure. Després els objectes es porten a unes cubetes de mimbre i es guarden fins que marxen a casa, això passa també amb el xumet.
Quan hem acabat tots de berenar, els infants s’han aixecat i han anat a l’espai on hi ha diferents construccions de fusta i animals de plàstic. Lliurement han jugat una estona en gran grup, tot i que els infants s’agrupen per projectes i afinitats entre ells. En aquest moment ha arribat ja na Ilaria (les mestres entren i surten a diferents hores). En aquesta estona he jugat amb diferents infants en la construcció de torres o amb els animals.

Poc després sobre les 9,30h ens han portat la fruita i hem anat a la primera sala de l’aula, com que som poquets ens hem assegut tots en les dues taules que hi ha. Les mestres hem començat a pelar la fruita, avui ha tocat pera. Tranquil•lament hem menjat ses peres, i després hem cantat cançonetes.
Les mestres han donat una bona notícia als infants. Com que avui fa bon dia i molt de sol, sortirem a jugar al jardí. Els infants s’han emocionat, han començat a riure i cridar. Na Ilaria s’ha dirigit a la zona d’armaris on hi ha les jaquetes penjades dels infants, i ha anat cridant un per un als infants i posant-los-hi les jaquetes.

Un cop hem estat tots apunt, hem sortit a jugar al jardí. Els infants estaven molt emocionats, han començat a córrer, agafar branques i pinyes del terra, a barallar-se perquè tots volien les dues carretilles...Alguns són molt autònoms i juguen sols o amb altres infants, d’altres estan aferrats a la mestra i no poden separar-se.

Hem jugat una bona estona uns quants infants plegats fent forats al terra, recollint rames i posant-los dins uns perols de llautó que ha portat na Ilaria... El material que empren és real i no hi ha cap tipus de joc al jardí, però els infants no aturen de jugar en cap moment, per ells tot és un joc.
Sobre les 11,30h, hem anat entrant dins l’aula, els infants s’han rentat les mans, jo els he ajudat, com que érem pocs hem quedat tots a dinar a la mateixa sala primera.
Els infants s’han anat seient, després de rentar-se les mans i els he ajudat a posar-se el pitet. Quan hem estat preparats ens ha tocat esperar, perquè encara no ens han portat el carro amb el menjar. Els infants estaven una mica nerviosos i molt contents, perquè avui tocava pizza per dinar.
Quan na Beatrice, ha entrar dins l’aula amb el carret, els infants, l’han començat a cridar i aplaudir d’alegria! Ha estat impressionant! S’han menjat la pizza fantàsticament! Molta quantitat, de segon hem menjat ensalada de lletuga que ha costat una mica més menjar-la.
Després de dinar, na Donatella ha portat un pastís del qual s’han fet trossos i hem menjat tots. Després hem cantant diferents cançons. Aquests infants els agrada molt cantar, els engresca molt.
Després els infants que van a dormir, han marxat al lavabo de l’altra sala i na Ciaria i Ilaria els han començat a preparar; canvi bolquers, pipi, rentar mans i cara, llevar roba i entrar dins la sala.
Jo avui m’he quedat amb na Francesca des d’un principi i els infants que venen a recollir. Avui hem estat a l’espai tancat on tenen la biblioteca i cuineta amb quatre infants. Hem començat a llegir contes, m ‘he atrevit a llegir-ne un.
Poc a poc han vingut a recollir els infants, un moment hem anat a sala dels professors amb na Ciara i dos infants que ens han acompanyat i una mestra del centre m’ha demanat si podia traduir unes dedicatòries d’uns llibres de visita que tenien pendents i molta curiositat de saber que posava. M’he emportat aquest llibre per traduir-lo i tornar-lo demà.
Quan han vingut a recollir tots els infants, he recollit les meves coses, m’he canviat de roba i he marxat cap a casa.
Reflexió personal:
Avui he xalat molt, això d’anar a jugar a un jardí amb els infants, ha estat molt polit. M’ha sorprès molt que no hi hagi cap tipus de joc específic que simplement sigui la natura que ofereixi tantes oportunitats de joc.
El “favor” que m’han demanat per a traduir les dedicatòries m’ha fet molta il•lusió, ho veig com una manera per integrar-me, me sent genial essent útil.
Sembla mentida que amb el joc al jardí durant el matí, s’han arribat a treballar diferents aspectes, sense mencionar-los i fer res a propòsit.
Altres aspectes que vaig comentar i reflexionar al diari d’ahir, o els exposaré avui perquè són iguals i no me vull repetir innecessàriament.
Tenia moltes ganes d’anar a escola avui, ja que ahir no vaig poder anar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada