diumenge, 26 de febrer del 2012

Dimarts 21 de febrer de 2.012


Aquest matí m’he dirigit a l’Asilo Nido amb moltes ganes i il•lusió, ja que ahir vaig quedar molt contenta.
Quan he arribat a l’escola he anat al vestuari que tenen les educadores i on m’han deixat una taquilla lliure per jo. M’he llevat les sabates i m’he posat els calcetins de psicomotricitat. He agafat la càmera i una màscara del carnaval de Venècia i he anat cap a l’aula.

Quan he entrat a l’aula hi havia deu infants disfressats que estaven asseguts a la taula rodona esperant per fer el primer berenar(té, llet i galetes) He saludat a les educadores i infants i m’he assegut amb ells per participar del moment. Les educadores que hi havia avui més prest eren na Ilaria i na Francesca. Cada mestra té el seu horari 7;30h, 8;30 i 9;30.

A continuació na Ilaria ha començat a demanar a cada infant que li venia de gust prendre i els servia, jo he repartit galetes que havia portat un infant de la seva casa per compartir amb els amics.
La majoria dels infants anaven disfressats perquè avui era un dia especial i celebraven carnaval. A mida que anàvem servint el berenar i menjant han arribat més infants, tot i que avui han estat igual de poquets que ahir perquè en hi ha molts de malalts.
Quan arribaven els infants, ens aturàvem per mirar com venia disfressat i donar-li una ben vinguda. Quasi be totes les famílies avui han portat dolços per menjar típics de la festivitat de Carnaval. Durant el berenar s’anava parlant amistosament de com venien disfressats, els hi he mostrat la meva màscara de Venècia que s’han volgut provar i na Ilaria els hi ha fet fotos amb ella. Poc després ha vingut na Donatella , la mestra que fa de més un.

Quan tots els infants han acabat de berenar i han repetit de galetes les vegades que han volgut. Ens hem aixecat, una fieta que portava la disfressa a la bossa l’ha ajudat na Francesca a vestir-la i ens hem dirigit tots disfressats a la primera zona de l’aula. Allà hem intentat pintar a dues fietes que no havien portat disfressa, però les pintures no han funcionat massa be, així que nosaltres que ens volíem maquillar una mica no hem pogut. Tot i això, he pintat la cara d’una fieta dues floretes, però que no es veien massa. A ella ja li ha bastat i estava molt contenta.

Abans d’iniciar la festa del Carnaval a l’aula, na Ilaria ha dit que volia esperar a que arribés la tercera tutora i els infants que faltaven.
Quan han arribat tots, doncs hem començat a tirar confeti, inflar globus i posar música amb un ordinador perquè l’equip de música no funcionava. Ha estat una llàstima perquè no es sentia massa be i no engrescava massa als infants.

Na Francesca ha cridat a en Alou un infant d’origen africà que anava disfressat de lleó i n’Andrea, un infant que anava de mosqueter. Jo els he acompanyat i hem visitat els altres tres grups que hi ha a l’escola. Han entrat fent sorolls, sobretot n’Alou que feia por i fer de lleó. Ha estat molt divertit, a les mestres els ha agradat molt aquesta visita, hi havia infants més menuts que els hi ha fet por i no es volien atracar a l’infant.

Quan hem acabat la volta per el centre, hem tornat amb el gran grup. Tot el matí hem estat en gran grup fins l’hora del dinar. Els infants estaven molt contents jugant, corrent, fent bots, ballant entre ells i amb les mestres, jo també he participat com una més. Ho he passat molt be. Algun cop s’explotaven globus i l’infant més petit plorava perquè li feia por, els altres no feien ni cas.
Al cap d’uns minuts les mestres han convidat als infants a seure a les dues taules que hi ha en la primera sala de l’aula per menjar dolços típics de carnaval que han portat les famílies.

Els infants s’han assegut molt de presa, i les mestres els han anat repartint trossets dels pastissos que teníem. He de dir que aquests infants mengen molta quantitat, ahir ho vaig comprovar amb el dinar i avui amb el berenar també. Les mestres també hem menjat, hem tret suc de pinya i aigua per acompanyar el berenar.

Quan els infants han quedat plens i hem estat de tertúlia amb ells a la taula. Hem portat una guitarra que na Donatella ha intentat tocar i hem cantat diverses cançons infantils. Els infants han tingut curiositat per la guitarra i l’han volgut anar a tocar i sonar, na Ilaria, els ha fet passar d’un en un per no col•lapsar l’espai.

Després ha vingut na Beatrice que és una de les col•laboradores que porten el menjar, fan net els espais... i hem començat a recollir els gots, confeti, menjar de les taules. Jo també he col•laborat, igual que he garnat la sala perquè estès neta i llesta.

Després ha vingut na Beatrice que és una de les col•laboradores que porten el menjar, fan net els espais... i hem començat a recollir els gots, confeti, menjar de les taules. Jo també he col•laborat, igual que he garnat la sala perquè estès neta i llesta.

A continuació els infants han continuat jugant, ballant, fent bots, les mestres també participàvem i hem passat una estona molt bona i divertida. Aquest matí no s’ha fet cap tipus d’activitat més que jugar, ballar i divertir-se amb el motiu del Carnaval.

Un poc més tard, ja arribat l’hora de preparar-se pel dinar. Cada educadora ha cridat als infants amb els quan fan els subgrups. Jo he anat amb na Ilaria, a la zona on fan el berenar, ella sempre utilitza aquest espai pel que sembla. He ajudat a rentar les mans als infants, llevar disfresses, mentre ella canviava els bolquers.

Un cop aclarits, he posat el mantell sobre la taula, i els infants s’han assegut els he posat els pitets que van cordats i no poden fer-ho ells sols. Quan han estat tots apunt na Ilaria ha cantat una cançó per escollir l’infant que posarà la taula.
L’infant escollit ha anat al costat de la mestra i li ha donat un plat i li ha dit per qui era, i així successivament fins que ha posat els dos plats(fondo i pla) per a cada persona. Després he anat a cercar del carret que està a la primera sala de l’aula on dinen els altres dos subgrups, els gots, les forquilles i les culleres. Els he disposat a cada infant. Després na Ilaria ha anat a recollir el recipient amb el primer plat. Era un puré d’una verdura típica d’aquí. Quan hem acabat les adultes hem recollit els plats, els hem portat al carret i hem agafat el segon plat que era una verdura italiana bullida. El tema de la conversa del dinar s’ha iniciat amb una fieta que explicava com ajuda a fer la pizza a la seva mare. Ha explicat tots els ingredients que emprava i com ho feia. Quan hem acabat tots de menjar tranquil•lament. La mestra ha escollit un altre infant per anar a cercar la panera del pa. L’ha portada a la mestra que ha anat fent bocins per a cada infant. L’encarregat del pa, l’ha anat repartint a cada infant.

Avui els infants han menjat molt poc, donat que feia poc temps havien menjat molt dolços de carnaval, a més que el menú no els agradava massa. La mestra que anota tot el que mengen en un full cada dia des de’ l matí, el dinar, si fan defecació. Ha anotat que els infants no havien menjat massa. Aquest registre es fa individualment.
Posteriorment es diposita damunt una prestatgeria perquè les famílies ho puguin consultar quan els venguin a recollir.

A continuació na Francesca ens ha portat una bandeja amb dolços que havien sobrat del dematí i els hem menjat com a postres.

Quan hem acabat hem tret els pitets als infants, s’han rentat les mans i han començat a jugar a l’espai que tenen continu a la taula, amb animalets i joguines de fustes. Mentre jugaven els infants, nosaltres hem tret els estris de la taula.
Després de deixar que els infants juguessin una estona, els hem anat cridant perquè es preparessin per anar a dormir o esperar a les famílies a l’altra banda. He ajudat a desvestir infants i els he observat com jugaven dins l’espai de dormir. Quan tots han estats aclarits i corrien per l’habitació la mestra els ha demanat si ja volien anar a dormir i els ha contestat que encara no, així que els ha deixat uns minuts més.

Després na Ilaria i na Ciara han entrat a l’habitació amb els infants per a dormir i jo he anat cap a la primera zona amb els infants que esperen a les famílies per marxar a casa.
Allà hi havia na Francesca i na Donatella amb la resta d’infants. Estaven asseguts a l’estora amb els coixins igual que ahir. Hem jugat una estona amb els globus que hem emprat per la festa, després na Francesca ha llegit un conte sobre els animals i la tribu africana dels massais.

Quan hem acabat una fieta ha demanat que cantéssim una cançó i hem començat a cantar-ne unes quantes. Després els infants han continuat jugant amb els globus. Una fieta s’ha assegut sobre meu i s’ha quedat dormida. Poc a poc han vingut les famílies a recollir els fills. Les famílies just en arribar demanaven com havia anat la festa del carnaval. Durant aquest temps la meva tutora ha marxat cap a casa. Però abans ens hem intercanviat els telèfons per si algun dia ens hem de comunicar alguna cosa, i també l’ha he avisat que demà no aniré al centre perquè tenim una reunió amb el nostre tutor a la Universitat de Florència. Un detall preciós que han tingut amb jo ha estat que m’han preparat una capsa amb diferents dolços que han sobrat perquè pugui portar a casa i donar a provar a les meves companyes de casa.
Després de venir a recollir a la darrera fieta, ja quasi be era l’hora de partir, i he aprofitat per fer fotografies dels espais en els quals estic, i he marxat a casa.

Reflexió personal:
Avui m’he sentit molt be, perquè els infants ja s’han atracat a jo, m’han permès abraçar-los, compartir jocs amb ells... Ja coneixia una mica la rutina i m’he sentit més solta durant el dia.

El fet de realitzar una festa avui, ha estat molt divertit, m’han donat l’oportunitat de pintar la cara d’una fieta que mai havia fet. Poc a poc vaig recordant el nom de cada infant que trob molt important saber perquè es sentin identificats i valorats com a persones.

Les mestres han estat igual o més agradables que ahir i m’han ajudat ne tot moment perquè participi en tota activitat. El que si sent es que no me volen dir moltes coses, entenc que per no molestar-me. Quan he agafat la garnera per netejar la sala m’han dit que no feia falta, però me ve de gust poder-me sentir útil i ajudar-les.

Les reflexions en relació a la filosofia educativa. Sobre aquest aspecte dir que aquests infants de moment no fan “fitxes” ni activitats pautades, a qualsevol aspecte que realitzen de la vida quotidiana li atorguen un gran valor i rellevància perquè el consideren com un moment educatiu. Avui ha estat la festa del Carnaval, i amb aquesta els infants han treballat molts aspectes! Si ens miréssim el currículum veuríem que hem treballat totes les àrees sense adonar-nos compte, ni fer cap activitat més forçada. Això ho he vist amb els moments del menjar i perquè vaig demanar i xerrar amb na Ilaria.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada